ربودن ٣٠٠ نفر از کردهای عفرین در کمتر از سه هفته

ارتش اشغالگر ترک و تروریست‌هایش در عفرین اشغالی در ٢٠ روز ٣٠٠ شهروندی عفرینی را ربوده‌اند

   جنایات رژیم غاصب ترک و تبهکارانش علیه شهروندان عفرین همچنان ادامه دارد

   برپایه‌ی گزارش بنیاد حقوق بشر کانتون عفرین دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش پس از اشغال این منطقه از کردستان بیش از ۵ هزار شهروند را ربوده‌اند و از سرنوشت دو هزار نفر  خبری در دست نیست. اشغالگران برای آزادی تعدادی از ربوده‌شدگان درخواست فدیه کرده‌اند.

گروگان‌گیری شهروندان؛ کار روزانه تروریست‌های رژیم ترک در عفرین

   براساس گزارش بنیاد حقوق بشر کانتون عفرین در خلال ٢٠ روز  (از اول تا ٢٠ ژوئیه) بیش از ٣٠٠ شهروند عفرینی توسط سربازان رژیم اشغالگر ترکیه و تروریست‌هایش ربوده‌‌ شده‌اند. این بنیاد اسامی افراد ربوده شده و تاریخ ربودن آنان را قید کرده است.

   این بنیاد حقوق بشری در ادامه از به آتش کشیدن مزارع و باغات شهروندان عفرین خبر داده است. برپایه‌ی گزارش منتشر شده روز ۵ ژوئیه سربازان ارتش غاصب ترک بیش از ٢٠٠ اصله درخت را قطع کردند و روز ١٧ ژوئیه هم ٣٠٠ هکتار از اراضی بخش شراوا را به آتش کشیدند.

غارت آثار باستانی عفرین از سوی ترکیه

   بنیاد حقوق بشر کانتون عفرین در بخشی دیگر از گزارش خود اعلام کرده است که سربازان ارتش ترک روز ١۵ ژوئیه با حفاری در تپه‌ی جندرس آثار باستانی کشف شده را به غارت برده و به ترکیه روانه کرده‌اند.

    همچنین روز ١۶ ژوئیه تپه‌ی سندیکانی بخش جندرس از سوی ارتش ترک حفاری شد. آثار باستانی این تپه هم از سوی ارتش ترک به کشور ترکیه روانه شد.

    ابراهیم شیخو سخنگوی بنیاد حقوق بشر کانتون عفرین از سازمان‌های حقوق بشری درخواست کمک کرده و خواهان رسیدگی به جنایت‌های رژیم ترکیه در دادگاه بین‌المللی شد.