روسیه: نباید نظامیان ترکیه در منطقه بمباران شده حضور می‌داشتند

وزیر دفاع روسیه در رابطه با حملات شب گذشته در ادلب که باعث تلفات سنگین نظامیان ترک شده است اظهار داشت: نباید نظامیان ترکیه در منطقه بمباران شده حضور می‌داشتند.

روسیه بعد از کشتن ده‌ها نظامی از نیروهای اشغالگر رژیم ترک در ادلب بیانیه‌ای را صادر کرد. وزیر دفاع روسیه در این بیانیه اظهار داشته است که ارتش سوریه نظامیان ترک و تبهکاران را در ادلب بمباران کرده است. در همین رابطه ارتش روسیه از سپاهیان سوریه درخواست کرده است که به منظور جمع اوری نیروهای زخمی از صحنه نبرد، اعلام اتش‌بس نماید و در این رابطه گامهایی برداشته شده است. اما  نیروی هوایی روسیه در این حملات دست نداشته است. ما با مرکز همکاری‌های ترکیه در ادلب در ارتباط هستیم. طبق اطلاعات مقامات ترک، نباید نظامیان ترک در این مناطق حضور می‌داشتند.

اما از سوی دیگر خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه نیز ساعاتی قبل در مصاحبه‌ای با خبرگزاریهای ترک اظهار داشت مقامات روسیه به رغم اطلاع از حضور واحدهای آنها در این منطقه، این نیروها را هدف قرار داده‌اند. آکار اظهار داشت که بعد از این رویداد از طریق توپ‌باران بیش از ۲۰۰ نقطه دفاعی نیروهای سوریه هدف قرار گرفته‌اند. در این حملات ۵ هلیکوپتر، ۲۳ تانک، ۲۳ توپ اوبوس منهدم  و ۳۰۹ سرباز رژیم کشته شده‌اند.