رژیم غاصب ترک به غارت محصول زیتون عفرین اشغالی اعتراف کرد

رژیم اشغالگر ترکیه اعتراف کرد که در حال غارت عفرین است. بکر باکدمیرل وزیر کشاورزی دولت ترکیه اعلام کرد: نمی‌خواهیم این سرمایه به دست پ.ک.ک بیفتد. این درآمد عفرین باید در کنترل ما باشد

از چندی پیش حزب دمکراتیک خلق‌ها موضوع غارت در عفرین و به ویژه محصول زیتون این منطقه اشغالی روژاوای کردستان توسط رژیم ترک و تبهکاران تحت امر اردوغان را به مبحث افکار عمومی مبدل کرده است. بکر باکدمیر وزیر کشاورزی و جنگل‌های رژیم فاشیست جمهوری ترکیه در سخنانی غارت این ثروت در عفرین را توسط دولت مطبوع خود و تبهکاران ارتش آزاد سوریه تأیید کرده است.

 

درآمد عفرین را ما جمع می‌کنیم

وزیر کشاورزی رژیم ترک در میانه کنفرانس برنامه و مخارج مجلس ترکیه به پرسش‌های نماینده ه.د.پ اینچنین پاسخ داد؛

"مسئله عفرین این است که حکومت ما نمی‌خواهد سرمایه عفرین به دست پ.ک.ک بیفتد. ما می‌خواهیم که درآمد عفرین در کنترل ما باشد. به همین دلیل در تحقیقاتی که به عمل آورده‌ایم معلوم شد که تحت عنوان شرکت تعاونی (کوپراتیو) وابسته به وزارت کشاورزی ترکیه خواهان فروش ۵٠ هزار محصول زیتون عفرین به خارج از کشور هستند. تاکنون ۶٠٠ تن زیتون عفرین به ترکیه وارد شده است."

 

شایان ذکر است که خبرگزاری فرات در گزارشی که ٩ نوامبر/ ١٨ آبان منتشر نمود با استناد به اسناد رسمی تبهکاران خبر غارت محصول زیتون، انتقال آن به ترکیه و فروش آن به كشور اسپانیا را لو داد.