ریاست مشترک کمیته روابط خارجه مجلس اداری رقا در خانه خود ترور شد

عمر علوش ریاست مشترک کمیته روابط خارجه مجلس اداری رقا در منزل شخصی خود واقع در گرسپی به شهادت رسید. اعلام شد که تحقیقات در رابطه با ترور وی آغاز شده است.

عمر علوش ریاست مشترک کمیته روابط خارجه مجلس اداری رقا در منزل شخصی خود واقع در گرسپی به شهادت رسید. اعلام شد که تحقیقات در رابطه با ترور وی آغاز شده است.

 

پیکر عمر علوش بعد از ظهر چهارشنبه ٢۴ اسفند به شهر کوبانی منتقل شد و قرار است فردا در آرامگاه شهید دجله با شرکت مسئولان اداری منطقه به خاک سپرده شود.

مجلس سوریه دمکراتیک با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار نسبت به ترور عمر علوش گفته است:"١۴ مارس /٢٣ اسفند رفیق عمر علوش در خانه خود ترور گردید و به کاروان شهدای آزادی ملحق شد، ما این عمل قبیح را که از سوی دشمنان آزادی صورت گرفته بشدت محکوم می‌کنیم. مراتب تسلیت خود را به خانواده شهید اعلام می‌داریم."

 

م.س.د در ادامه می‌افزاید:"شهید عمر به خاک خود وفادار ماند و زندگی خود را وقف خدمت به خلق و میهن نمود. هدف وی تحقق سوریه آزاد و دمکراتیک برای تمام خلق‌های سوریه بود و در این راه به شهادت رسید."

از سوی دیگر خودمدیریتی کانتون جزیره هم با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تسلیت به خانواده شهید عمر علوش گفته است:"ضمن اعلام انزجار از ترور عمر علوش اعلام می‌نماییم که ترور وی اعلام دشمنی با تمام خلق‌های منطقه است.

 

بحدی که افراد میهن‌دوست برای آزادی و کرامت خلق خود مبارزه کنند، صلح و آرامش منطقه [از سوی بدخواهان] هدف توطئه قرار می‌گیرد. با تکرار سناریوهایی که از سوی عناصر مزدور رژیم ترک صورت می‌گیرند از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در مقابل سیاست‌های رژیم ترکیه مواضع خود را آشکار نمایند و از خلق‌های سوریه حمایت بعمل آورند. همچنین برای محافظت از خلق‌های سوریه وارد صحنه شوند."