ریاض درار: هجوم آمریکا به معنای رد تصمیمات اجلاس آستانه بود

ریاض درار ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیك در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد هجوم هوایی آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه به معنای رد تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس آستانه است که روسیه، ایران و ترکیه آنرا برگزار کردند

ریاض درار ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیك در گفتگویی با خبرگزاری هاوار اعلام کرد هجوم هوایی آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه به معنای رد تصمیمات اتخاذ شده در اجلاس آستانه است که روسیه، ایران و ترکیه آنرا برگزار کردند. او همچنین معتقد است ترکیه علیرغم نزدیکی به روسیه عاقبت به آغوش ناتو بازمی‌گردد.

 

ریاض درار در رابطه با خروج گروههای تبهکار از غوطه شرقی در حوالی دمشق می‌گوید: تسلیم این مناطق طی هماهنگی ترکیه با ایران و روسیه انجام شد. طرفین به توافقی برای انتقال گروههای تبه‌کار از غوطه به ادلب و جرابلس دست یافتند و در مقابل ایران به ترکیه اجازه داد مناطق تحت اشغال خود در شمال سوریه را گسترش دهد. آنچه در غوطه روی داد همان سناریوی حلب بود.

 

ریاست مشترک مجلس سوریه دمکراتیك می‌گوید هدف ترکیه ایجاد یک کانتون اسلامی و اسکان گروههای افراطی در آن است. آنها با همکاری روسیه و سکوت آمریکا به عفرین حمله کردند. روسیه می‌خواست به روابط ترکیه و آمریکا خدشه وارد کند اما موفق نشد چون وقتی آمریکا به دمشق حمله هوایی انجام داد ترکیه از آن استقبال کرد. مردم سوریه دارند بهای این بازی سیاسی را می‌پردازند.

 

او در مورد هدف حمله سه جانبه هوایی اخیر به اهدافی در سوریه گفت آمریکا این پیام را داد که راهکارهای مسکو و متحدان آن برای سوریه که در اجلاس آستانه در مورد توافق کرده اند را قبول نمی‌کند. این حمله همانطور که رئیس جمهور فرانسه گفته بود همچنین باعث شد ترکیه موضعی بر خلاف روسیه در مورد بمباران دمشق اتخاذ کند.

 

ریاض درار می‌گوید آمریکا نشان داد که اگر بخواهد می‌تواند با نقض قوانین بین‌المللی دست به مجازات بزند.

 

او بر لزوم هوشمندی اجتماعات شمال سوریه و آمادگی آنها برای رویارویی با مخاطرات جدید تأکید دارد و می‌گوید نباید به حکومت‌هایی اعتماد کرد که عاری از احساسات هستند.