زلال جگر: جنبش جامعه دمکرات به سازماندهی جامعه اولویت می‌دهد

زلال جگر رییس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی سومین کنگره، مباحث طرح شده و اولویت‌های تَو-دَم پرداخت

روز گذشته در سومین کنگره جامعه دمکراتیک- "تَو-دَم" زلال جگر و غریب حسو به عنوان رؤسای مشترک آن انتخاب شدند.

 

زلال جگر رییس مشترک جنبش جامعه دمکراتیک در گفتگو با خبرگزاری فرات به ارزیابی سومین کنگره، مباحث طرح شده و اولویت‌های تَو-دَم پرداخت

زلال جگر رئیس مشترک تودم در آغاز گفت: با پیروزی انقلاب روژاوا و سازماندهی خلق از این به بعد باید به شیوه‌ای متفاوت به تَو-دَم نگریسته شود و تو-دم منشاء انسانهایی است که بر اساس تفکر ملت دمکراتیک آموزش می‌بینند. سپس این افراد به مجلس سوریه دمکراتیک فرستاده می‌شوند تا وظایف خود را انجام دهند.

 

وی در ادامه گفت: تو-دم بر ضد صاحبان قدرت و سیستم دولتگراست، مبنای فعالیت ما ملت دمکراتیک است که سیستمی تازه می‌باشد.

 

زلال در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:"ی.پ.گ و ی.پ.ژ در حال حاضر خود را همانند نیروهای سوریه دمکراتیک سازماندهی کرده و یک نیروی نظامی عظیم به وجود آورده‌اند. در روژاوا خلق ما بر اساس سیستم ملت دمکراتیک آموزش دیده است. در واقع در روژاوا تو-دم بنیان همه‌ی سازمانهاست. تو-دم در روژاوای کردستان و شمال سوریه همانند چتری همه‌ی سازمانها و نهادها را در زیر خود گردهم آورد و وظیفه‌ی خود را انجام داد.

 

زلال جگر در ادامه‌ی سخنانش گفت: از این به بعد چگونگی فعالیت تو-دم تغییراتی خواهد کرد. ما کسانی را که در تو-دم به صورت ملت دمکراتیک آموزش میب‌ینند همانند نماینده‌ی خود به دستگاهها و شورای رهبری خودمدیریتی دمکراتیک و همچنین مجلس سوریه دمکراتیک می‌فرستیم.

 

رییس مشترک تو-دم اظهار کرد: انجمن و کمونها در زیر چتر تو-دم همانند یک دستگاه اداری تشکیل شده بود، در این کنگره به زیر مجموعه‌ی خودمدیریتی دمکراتیک مبدل شد.

 

زلال جگر به این مسئله اشاره کرد که آنها دیگر به کار اداری نمی‌پردازند و بیشتر به سازماندهی نیروها می‌پردازند. آنها خلق را آموزش می‌دهند تا نماینده‌ی آنها در دستگاهها و سازمانها باشند.

 

وی تصریح کرد: از این به بعد احزاب سیاسی در روژاوا و شمال سوریه در زیر چتر تودم نمی‌مانند، بلکه در زیر چتر خودمدیریتی دمکراتیک قرار می‌گیرند. اما تَو-دَم از سیاست جدا نمی‌شود بلکه خود به سرچشمه‌ی سیاست تبدیل می‌شود. چون ما به خلق خود خدمت می‌کنیم.

 

زلال جگر در پایان به بحران اشغال عفرین پرداخت: در کنکره‌ی سوم برای آزادی عفرین تعهد دادیم و بر این اساس به فعالیت می‌پردازیم و این پتانسیل در میان خلق برای آزادی عفرین وجود دارد.