زنان تروریست داعشی جهان را تهدید به انتقام می‌کنند

یک زن تروریست داعشی در کمپ هوله با زبانی تهدیدآمیز فریاد می‌زند:"اگر ما و همسرانمان را از دست نیروهای سوریه دمکراتیک نجات ندهید همه جا را به آتش می‌كشیم."

   وقتی صدای اذان از مسجد کمپ هوله بلند می‌شود کودکانی که سن آنها از ۵ تا ١۴ سال است با صدای تکبیر دست به نمازخواندن می‌کنند.

   با ورود به کمپ هوله چیزی که توجه انسان را به خود جلب می‌کند تقسیم بندی این محل است. در این کمپ سه بخش ویژه به خانواده‌های تروریست داعشی (زنان و فرزندان تبهکاران) اختصاص یافته است. زنانی که از فرق سر تا نوک انگشتان پا را با چادر مشکی پوشیده‌اند و جزوه‌های آموزشی داعش را به دست فرزندان نگون‌بختشان داده‌اند.

   کمپ هوله در ۴۵ کیلومتری شرق حسکه در اقلیم جزیره شمال و شرق سوریه واقع شده است. این کمپ به ٧ قسمت تقسیم شده است. پناهجویان عراقی که پس از حمله داعش به موسل در ژوئن ٢٠١۴ از شمال عراق فرار کرده بودند در بخش‌های ١، ٢ و ٣ اسکان داده شده‌اند. در بخش چهارم اهالی حلب، حمص، دیرالزور، ادلب، رقا و طبقا قرار دارند که پس از جنگ داخلی سوریه آواره شده‌اند. بخش‌های ۶، ٧ و ٨ هم متعلق به اعضای خانوادههای گروهک تروریستی داعش است. همچنین بخش دیگری تحت نام 'مهاجران' در این کمپ وجود دارد که خانواده‌های خارجی داعش در آن اسکان داده شده‌اند.

​​​​​​​   اعضای خانواده تروریست‌های داعش همچنان افکار افراطی و مخرب را با خود حفظ کرده‌اند و فرزندانشان را بر مبنای آن تربیت می‌کنند. به همین دلیل تعداد فراوانی از نیروهای امنیت داخلی این کمپ را تحت نظر قرار داده‌اند.

​​​​​​​   زنان مهاجر که از دیگر کشورها توسط اعضای داعش فریب داده شده و به سوریه منتقل شده‌اند اکنون با زنان داعشی اهل سوریه به شدت مخالفت می‌کنند.

​​​​​​​   مسئولین خودمدیریتی شمال و شرق سوریه بارها اعلام کرده‌اند که باید به آموزش فرزندان اعضای داعش اهمیت داده شود و همچنین از کشورهای مختلف درخواست کرده‌اند که شهروندان داعشی خود را برای جلوگیری از مخاطرات پیش رو تحویل گیرند.

 ​​​​​​​   مظلوم عبدی فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک در گفتگو با یک روزنامه بین‌المللی گفته بود که در کمپ هوله هزاران تن از اعضای خانواده‌های داعش با هویت‌های گوناگون عربی، آسیایی و غربی وجود دارند، که همچون بمب ساعتی می‌باشند و هر آن احتمال انفجار وضعیت کنونی دور از ذهن نیست.

​​​​​​​   بیانیه‌های فرماندهی کل نیروهای ق.س.د در روزهای گذشته حاکی از وقوع رویدادهای ناخوشایندی در این کمپ است. روز ۵ سپتامبر دو تبهکار داعش با پوشیدن چادر مشکی زنان یک جوان عراقی را به قتل رساندند. همچنین موارد مشابهی در روزهای قبل از آن روی داده بودند.

​​​​​​​   مسئولین کمپ هوله روز ٢٩ ژوئیه جسد یکی از زنان داعشی را یافتند. نیروهای امنیت داخلی اعلام کردند که جسد بی‌جان 'سودر مینی' (٢٩ ساله) اهل اندونزی را در یکی از چادرها یافته‌اند. او توسط زنان دیگر داعش کمپ هوله به قتل رسیده بود.

​​​​​​​   در دیدار از بخش‌های ۵، ۶ و ٧ گسترش عقاید داعش در میان خانواده‌ها و بویژه فرزندان آنان قابل توجه است. با نگاهی آکنده از تنفر و کینه  به اشخاصی که به کمپ می‌آیند می‌نگرند. وقتی صدای اذان از مسجد کمپ هوله بلند می‌شود کودکانی که سن آنها از ۵ تا ١۴ سال است با صدای تکبیر دست به نمازخواندن می‌کنند.

​​​​​​​   خبرگزاری هاوار تصاویری را منتشر کرده است که در آن زنان داعشی گرد هم آمده و تهدید می‌کنند که درصورت عدم رهایی همسرانشان همه جا را به آتش می‌کشند. به آتش کشیدن خصلت تاریخی مغول‌ها در حمله به خاورمیانه است، سنتی که عثمانی‌ها آنرا زنده نگه داشتند و جمهوری ترکیه هم این خودویژگی را در صد سال اخیر علیه خلق‌های آناتولی و زاگرس به اجرا گذاشت.

​​​​​​​   در ماه ژوئیه ویدیویی دیگر منتشر شد که زنان و کودکان داعشی پرچم داعش را بر یکی از ستون‌ها در کمپ هوله به اهتزاز در آورده و شعار‌هایی در حمایت از داعش سر می‌دهند.

​​​​​​​   برای جلوگیری از اشاعه افکار داعش مسئولین کمپ اقدام به ایجاد مراکز آموزشی و سالن‌های ورزشی نموده‌اند اما این تلاش‌ها هنوز کافی نیست. زیرا زنان داعشی از فرستادن فرزندانشان به این مراکز آموزشی جلوگیری می‌کنند.

​​​​​​​   تداوم این وضعیت در کمپ و بی‌توجهی کشورها در قبال شهروندانشان که در داعش جای گرفته‌اند آینده جامعه بشری را با خطر بزرگی روبرو خواهد کرد.

منبع: ANHA