زنان عفرین دفاع شبانه‌روزی از مناطق سکونت خود را آغاز کردند

شاخه زنان نیروهای دفاع اجتماعی عفرین برای حفاظت از این منطقه در برابر حملات ترکیه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند

شاخە زنان نیروهای دفاع اجتماعی عفرین برای حفاظت از این منطقه در برابر حملات ترکیه در حالت آماده باش قرار گرفتەاند

 

چهارصد تن از زنان کرد و عرب ساکن عفرین بە صفوف شاخه زنان نیروهای دفاع اجتماعی موسوم به "ه.پ.ج"  ملحق شدەاند و در سنگرهای مبارزە جای گرفتەاند.

 

آنها بطور شبانه روزی در حال دفاع از روستاهای مناطق مرزی در برابر حملات ارتش ترکیە هستند. زنان مبارز می گویند با تمام توان از عفرین دفاع خواهند کرد.

 

سمیرا حسن یکی از این زنان مبارز است؛ او می گوید کە مداخلات ارتش اشغالگر ترکیە در کانتون عفرین قابل قبول نیست و آنان با حمایت از یگانهای مدافع زنان و یگانهای مدافع خلق در مقابل حملات ایستادگی می کنند و اجازە اشغال سرزمینشان بە دست دشمنان را نخواهند داد.

 

عزیزا موری هم می گوید، رژیم ترکیە حق ندارد عفرین را به بهانه دروغین مبارزه با تروریسم توپباران کند. او می گوید تا آخرین قطرە خون از سرزمین خود محافظت می کند و عفرین را تقدیم دشمنان نخواهد کرد.

 

شمسا احمد نیز از زنان مبارز در نیروهای دفاع اجتماعی است. او نیز می گوید حملات ارتش ترکیە هیچ تاثیری بر نیرو، همبستگی و فرایند دمکراتیک آنان نخواهد گذاشت.

 

یک زن مبارز دیگر با نام رشیدا برازی هم می‌گوید توپباران ارتش اشغالگر ترکیە آنان را نمی ترساند و زنان عفرین شب و روز از منطقە و محل زندگی خود دفاع خواهند کرد.