ساکنان تل آران و تل حاصل: مسعود بارزانی از قاتلان ما استقبال کرد

​​​​​​​ساکنان مناطق شهبا، عفرین و شهرک‌های تل آران و تل حاصل استقبال مسعود بارزانی رییس پ.د.ک از سرکرده‌های گروههای تروریستی موسوم به اپوزیسیون سوریه را محکوم کردند

سرکرده‌های گروههای تبهکاری که عفرین و مناطق فراوانی از روژاوای کردستان- شمال سوریه را با همکاری رژیم ترک اشغال کرده‌اند چند روز پیش از هولیر دیدار کرده و توسط مسعود بارزانی رییس پ.د.ک مورد استقبال قرار گرفتند. ساکنان تل‌آران و تل‌حاصل در شمال سوریه در بیانیه‌ای مشترک استقبال بارزانی از هیئت مذکور را محکوم کرده و اعلام کردند کسانی بارزانی از آنان استقبال کرده عاملان قتل‌عام‌های سال ٢٠١٣ در تل‌آران و تل‌حاصل هستند و مرتکب قتل دهها غیرنظامی از جمله کودکان و زنان شده‌اند.

 

یکی از شهروندان به نام زهرا کالو در گفتگو با خبرگزاری فرات گفت:"ما هر دسیسه‌ای را که به رژیم فاشیستی ترک خدمت کرده و با بکارگیری عناصری همچون عبدالجبار العگیدی و همراهانش محکوم و رسوا می‌کنیم. همچنین هر فردی را که با تبهکاران مرادوه داشته و با آنان همکاری کند رسوا می‌کنیم. ما یک ملتیم و این خاک سرزمین آبا و اجدادی ماست."

 

جمال سلیمان یکی از آوارگان عفرین اشغالی گفت:"ما قتل‌عام‌های تل‌آران و تل‌حاصل را محکوم می‌کنیم. مسعود بارزانی و نچیروان بارزانی جانیانی همچون عبدالجبار العگیدی را در هولیر به آغوش می‌كشند. این مایه شرم و سرافکندگی بزرگی است."

 

جوما کالو یکی دیگر از ساکنان منطقه گفت:"من شاهد قتل‌عام تل آران و تل‌حاصل بودم. این نسل‌کشی با توافق میان تبهکاران ارتش آزاد، تبهکاران النصره، داعش، شورای نظامی حلب و ارتش غاصب ترک تحت فرماندهی شورای نظامی وقت حلب عبدالجبار العگیدی صورت گرفت. این تبهکاران با همکاری "مزدوران کرد" همچون گردان یوسف عضما و کومله و آزادی به هر دو شهرک تل‌آران و تل حاصل حمله کردند. این‌ها ۶ تا ٧ گردان بودند و همگی تحت فرمان شورای میهنی کردستان سوریه [تحت فرمان پ.د.ک و میت ترکیه] بودند.

 

اما متأسفانه می‌بینیم که مسعود بارزانی از قاتلان کودکان، زنان و سالمندان به گرمی استقبال می‌کند و آنها را به آغوش می‌فشارد. این قبیل رفتارها را رسوا می‌کنیم. زیرا مایه شرم است فردی سرشناس همچون مسعود بارزانی قاتلان کردها را در آغوش بفشارد. ما انتظار داشتیم بارزانی اعلام کند که این افراد خائن و قاتل کردها هستند اما بارزانی از آنان استقبال کرد و آنها را در آغوش گرفت."

 

ریحان جبو از مسئولین اتحادیه زنان جوان شهبا هم گفت:"امروز خلق ما در تل ‌آران، تل حاصل، خلق عفرین و شهبا گردهم آمده‌اند تا استقبال مسعود بارزانی از ائتلاف تحت حمایت میت ترکیه و جانیان را رسوا و محکوم کنند."

 

وی افزود:"دولت ترک با همکاری همین مزدوران عفرین را اشغال کرد، دست این جانیان به خون دهها شهروند غیرنظامی کردستانی آغشته شده است. هدف آنان نابودی و امحای خلق کرد است، اما به همگان می‌گوییم که خلقمان در برابر دسیسه‌های اشغالگران و مزدوران آنان متحدتر می‌شوند.

 

در پایان استقبال مسعود بارزانی از هیئتی که ملت کرد را هدف حمله قرار داده و در خون کردها دست دارد را محکوم می‌کنیم."