سخنرانی پروفسور گرهارد ترابرت در مجلس: روژآوا را تنها نگذارید

... روژآوا یک منطقه دمکراتیک است که تا کنون به خوبی خود را سازماندهی کرده است. اما  به دلیل محاصره، مسائل دشوار بهداشتی در آن جریان دارند. نباید ما آنها را تنها بگذاریم ...

   پروفسور ترابرت با ایراد سخنرانی در مجلس قدرال آلمان با اشاره به رصد روژآوای کردستان از سوی خود گفت: روژآوا یک منطقه دمکراتیک است که تا کنون به خوبی خود را سازماندهی کرده است. اما  به دلیل محاصره، مسائل دشوار بهداشتی در آن جریان دارند. نباید ما آنها را تنها بگذاریم.

   پروفسور گرهارد ترابرت، رئیس سازمان خدمات بهداشتی و مبارزه با فقر Armut und Gesundheit e.V که طی روزهای گذشته به روژآوای کوردستان سفر کرده و پیش از آن نیز به کرات برای تدارک امور لازم برای سلامتی، در راه اندازی چند کارزار پیشقدم بوده است، در مجلس فدرال آلمان در رابطه با یافته‌های خود در روژآوا سخن گفت.

   گرهارد ترابرت از اعضای کمیسیون  پیشرفت و همکاری اقتصادی مجلس فدرال سخن گفته و در این رابطه اظهار داشت که مشکلات مرتبط به سلامت و بهداشت در این منطقه در شرایط حادی به سر می‌برند. نشست کمیسیون به روی رسانه‌ها مسدود بود، اما بولتن روزانه مجلس فدرال سخنان و مطالبات پروفسور دکتر گرهارد ترابرت را نیز اعلام و منتشر نمود.

   پروفسور دکتر گرهارد ترابرت که همزمان مدرس دانشگاه 'راین ماین' نیز می‌باشد، از اعضای کمیسیون خواستار توجه به وضعیت این منطقه بعد از تهدیدهای دولت ترک علیه شمال سوریه نیز شد.

دوبرابر شدن شمار زنانی که فرزندانشان را از دست می‌دهند
   گرهارد ترابرت افزود: بعد از تهدیدات دولت ترک شمار زنانی که فرزندان آبستن خود را از  دست می دهند دو برابر شده است، در تمامی این منطقه مشکلاتی کمبود پزشک، روانپزشک، ابزارها و لوازم پزشکی و دارو به چشم می‌خورد. ترابرت افزود: تهدیدهای حمله به این مناطق از سوی ترکیه، بر توجه به مسائل پزشکی در این مناطق تاثیرگذار بوده است. ترابرت یافته‌های خود در ارتباط با روژآوا را در حضور نمایندگان تمامی احزاب توضیح داده و گفت:  به دلیل فقدان کمکهای پزشکی از ابتدای جنگ تا کنون ٢٠٠ تا ٣٠٠ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند.

   ترابرت در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حکومت فدرال در آلمان لازم است همکاریهای خود را با منطقه روژآوا شروع نماید و در این باره نیز گفت: روژآوا منطقه‌ای دمکراتیک است که به خوبی خود را سازمان داده است. اما به دلیل تحریم و محاصره اقتصاد مسائل و مشکلات جسمی و بهداشتی در آن جریان دارند. نباید آنها را تنها بگذاریم. پروفسور گرهارد ترابرت در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صرفا از طریق شمال عراق می‌توان خود را به منطقه روژآوا رساند، خصوصا که ارسال لوازم پزشکی مشکلات بسیار جدی قابل مشاهده است. کمکهای ارسالی یا با محدودیت مواجه می‌شوند یا دیرتر از زمان لازم به آنجا می‌رسند.

   ترابرت همزمان با درخواست از حکومت آلمان، از اتحادیه اروپا نیز درخواست کرد که از طریق اعمال فشارهای سیاسی  به شریک خود در ناتو- ترکیه- مانع از حمله ترکیه به روژآوا شده و تهدیدهایی که در منطقه باعث ترس و نگرانی می‌شوند خاتمه یابند.