سخنگوی طوفان جزیر: از لحاظ نظامی داعش در سوریه پایان یافته است

​​​​​​​سخنگوی عملیات طوفان جزیر لیلوا عبدالله اعلام کرد، داعش از لحاظ نظامی در سوریه پایان یافته است

سخنگوی عملیات طوفان جزیر لیلوا عبدالله در مورد آخرین رخدادهای این عملیات که در قالب جنگ پایان دادن به ترورتوسط نیروهای ق.س.د در مرزهای دیرالزور در حال انجام است، همچنین در مورد نقش مبارزان یگانهای مدافع زن ی.پ.ژ با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد.

 

لیلوا عبدالله اعلام کرد، عملیات ادامه دارد. اما به شیوه‌ای بسیار حساس و آرام انجام می‌شود. وی همچنین گفت، هنوز در آخرین نقاط تحت کنترل داعش در روستای باغوز تعدادی غیرنظامی در دست تبهکاران هستند. برای حفاظت از این غیرنظامیان آنها به آرامی پیشروی می‌کنند.

 

سخنگوی علیات همچنن اعلام کرد، در روزهای آینده از شمال شرق سوریه تا مرز عراق از تبهکاران داعش پاکسازی خواهد شد.

 

در مورد نقش مبارزان ی.پ.ژ در این عملیات، لیلوا عبدالله گفت:" در ابتدای عملیات نیروهای ی.پ.ژ شرکت نداشتند. اما پس از آنکه چند منطقه‌ی دیرالزور آزاد شد، زنانی که از دست داعش آزاد شدند، تصمیم گرفتند در پاکسازی سرزمینهای از تروریستها خود شرکت کنند. در این مرحله‌ی طولانی از کشتار و فشار بر زنان، تعداد زیادی از زنان منطقه به صفوف ی.پ.ژ می‌پیوندند و برای انتقام علیه تبهکاران داعش می‌جنگند."

 

لیلوا در ادامه‌ی سخنانش گفت، مبارزان ی.پ.ژ نقش مهمی در عملیات دارند. آنچه حائز اهمیت است این است که ذهنیت مردم منطقه در برابر زنان را تغییر داده‌اند.

 

وی اعلام کرد، تبهکارانی که خود را به مبارزان ق.س.د تسلیم کرده‌اند، ابتدا مورد بازجویی قرار می‌گیرند. آنهایی که در کشتار دست داشته‌اند و مشخص می‌شود که داعشی هستند، تا زمانی که به کشورهایشان تحویل داده می‌شوند، زندانی خواهند شد.

 

لیلوا عبدالله در مورد آن تبهکارانی که به همراه خانواده‌ی خود توسط مبارزان دستگیر شده‌اند آماری ارائه نکرد. او اعلام کرد، تعداد زیادی از این تبهکاران اکنون در دست مبارزان هستند. وی به دولت ترکیه اشاره کرد و گفت:" کسانی وجود دارند که می‌خواهند در مناطق آزاد شده آشوب بپا کنند. باید دولتهای عضو سازمان ملل به نقش خود عمل کنند تا آرامش منطقه حفظ شود. همچنین برای مشخص شدن سرنوشت تبهکاران اقدامی عملی انجام دهیم."

 

در پایان لیلوا عبدالله اعلام کرد، "داعش شکست خورد، اما هنوز خانه‌های تیمی وجود دارند. آنچه مهم است این است که ذهنیت داعش هنوز در میان مردم مانده است. از حالا به بعد کار ما این است که این ذهنیت و خانه‌های تیمی را پایان دهیم."