سخنگوی ق.س.د: در برهه‌‌ای دشوار از مبارزه قرار داریم

کینو گابریل سخنگوی ق.س.د با بیان اینکه مبارزات کنونی علیه داعش از نبرد جبهه اهمیت بیشتری دارند افزود، "برای تقویت مرز‌هایمان و پایان دادن به تهدیدات ترکیه، تقویت مبارزاتمان علیه داعش حائز اهمیت است."

   کینو گابریل سخنگوی نیروهای سوریه دمکراتیک ق.س.د که در نشست سالانه نیروهای ق.س.د شرکت کرده بود، اعلام کرد، یکی از مسائل اساسی مورد بحث در این نشست مبارزات علیه داعش بود.

   کینو گابریل در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرات اعلام کرد، نشست سالانه‌ی ق.س.د در برهه‌ای تاریخی انجام گرفت. وی خاطر نشان ساخت که تهدیداتی علیه آن‌ها وجود دارد و مسئولیتی تاریخی بر عهده دارند.

   گابریل اعلام کرد، "درباره‌ی بازسازی ق.س.د گفتوگو می‌کنیم. چونکه مسئولیت‌هایمان در آینده بسیار بزرگ هستند. وظایفی تاریخی بر عهده‌ داریم. جنگ جبهه‌ علیه داعش پایان یافت اما داعش پایان نیافته‌ است. تاکنون نیز مبارزات سختی را علیه داعش انجام می‌دهیم. به همین دلیل بویژه در دیرالزور عملیات‌هایی ویژه علیه داعش انجام می‌دهیم."

​​​​​​​   کینو گابریل خاطرنشان ساخت، در مبارزات علیه داعش ترکیه بار دیگر آن‌ها را تهدید کرده و اظهار داشت، برای پایان دادن به تهدیدات ترکیه آن‌ها از دیدارهای آمریکا و ترکیه حمایت کردند.

​​​​​​​   گابریل با اشاره به مقطع پروژه "تأمین امنیت مرزها" اعلام کرد، مظلوم عبدی عضو فرماندهی کل نیروهای ق.س.د و ژنرال نیکولاس پونت از فرماندهان ائتلاف بین‌المللی در کنفرانس اعلام کردند، از پروژه امنیت مرز حمایت کرده و این پروژه مرحله‌ به مرحله اجرایی خواهد شد. گابریل اعلام داشت، "بدون شک هدف ترکیه از این گفت‌وگوها جدا بوده و هدف ما و ائتلاف نیز جداگانه است. هدفمان این است که بدین شکل امنیت مرزهایمان را تامین نموده و به مبارزات علیه داعش ادامه دهیم."

​​​​​​​   کینو گابریل درباره‌ی مرحله‌ی جدید مبارزات علیه داعش اعلام کرد، "هم‌اکنون در مناطق تحت کنترل ما انفجارهایی رو می‌دهند. هسته‌های مخفی داعش وجود دارند. علیه آن‌ها عملیات‌هایی ویژه انجام می‌گیرند اما نتیجه‌ای که از این عملیات‌ها گرفتیم این است که در پس این انفجارها و هسته‌های مخفی تنها داعش وجود ندارد. 

​​​​​​​   در گذشته مناطق داعش معلوم بودند. اکنون در میان غیرنظامیان خود را مخفی نموده و خود را همچون شهروندان عادی جلوه می‌دهند. در میان خلق انفجارهایی را انجام می‌دهند. به همین دلیل مبارزه علیه نیرویی بدین شکل از جنگ جبهه دشوارتر است. اگر به عراق توجه کنیم، در برابر داعش مبارزه کرده و علی‌رغم آن‌که یک دولت است اما تاکنون قادر به پایان دادن به داعش نبوده است. چونکه در عراق نیز هسته‌های مخفی داعش سازماندهی شده‌اند. با توجه به این واقعیت مبارزه می‌کنیم و گفت‌وگوهایمان بر اساس حرفه‌ایی کردن این مبارزات است."