سخنگوی ی.پ.ژ: ترکیه در ادلب مشروعیتی ندارد

نسرین عبدالله سخنگوی یگانهای مدافع زنان ی.پ.ژ: وجود ارتش ترکیه در ادلب مطابق پیمان آستانه هم نیست و هدف ترکیه محاصره‌ی عفرین می‌باشد

نسرین عبدالله سخنگوی یگانهای مدافع زنان ی.پ.ژ: وجود ارتش ترکیه در ادلب مطابق پیمان آستانه هم نیست و هدف ترکیه محاصره‌ی عفرین می‌باشد

نسرین عبدالله در مورد رویدادهای اخیر در روژاوای کردستان، شمال سوریه، ادلب و حملات روزانه بر عفرین بیانیه‌ای را صادر نمود.

در بیانیه‌ای که بر روی وبسایت رسمی ی.پ.گ منتشر شده آمده است:" بدون مشارکت کردها تمام پروژها و توافقات وضعیت را از انچه هست بدتر می‌کند و تنها راه‌حل پایان دادن به خشونتها در منطقه ایجاد زمینه‌ای نو برای گفتگو می‌باشد."

 

سخنگوی ی.پ.ژ اذعان داشت که بعد از پایان یافتن داعش، مرحله‌ی جدیدی از گفتگوها شروع خواهد شد. ایشان در ادامه‌ی سخنان خود در مورد حملات ارتش ترکیه اظهار نظر کرده و تصریح نمود:''استقرار ارتش ترکیه در ادلب غیر مشروع و تنها هدف آن محاصره‌ی عفرین می‌باشد. طبق پیمان‌نامه‌ی نشست آستانه که به منظور کم‌کردن تنشها در برخی از مناطق ایجاد شده بود، نبایستی هیچ ارتشی در آن مناطق وجود داشته باشد. بلکه باید نیروی محدودی برای ایجاد امنیت در آنجا مستقر شوند. دولت ترکیه این بخش را زیر پا گذاشت و نیروهای خود را به ادلب آورده و مستقر نموده است."

 

نسرین عبدالله سخنگوی یگانهای مدافع زنان با اشاره به اینکه ی.پ.گ و ی.پ.ژ نیروهای دفاعی جامعه‌اند، گفت:''اگر دولت ترکیه و نیروهای وابسته به آنکارا حملات خود بر عفرین را ادامه دهند، ما آمریکا و روسیه را نیز مسئول می‌دانیم."