سخنگوی ی.پ.گ: ناکامی اردوغان در اشاعه تروریستم او را دچار سرخوردگی کرد

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق-ی.پ.گ در گفتگو با خبرگزاری فرات با اشاره به عملکرد طیب اردوغان و پاسخ شایسته مقاومت خلق‌ها در برابر توهم نوعثمانیگری وی می‌گوید:"اردوغان بشدت تحت فشار قرار دارد. او خواهان نابودی حیات است و این خواسته ...

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق-ی.پ.گ در گفتگو با خبرگزاری فرات با اشاره به عملکرد طیب اردوغان و پاسخ شایسته مقاومت خلق‌ها در برابر توهم نوعثمانیگری وی می‌گوید:"اردوغان بشدت تحت فشار قرار دارد. او خواهان نابودی حیات است و این خواسته خود را با حراج ترکیه و خلق‌های ساکن در آن انجام می‌دهد."

 

سخنگوی ی.پ.گ در گفته‌های خود با اشاره به سطح حمله‌های رژیم ترکیه به عفرین، نقش گروه‌های تحت فرمان ارتش سوریه را که برای محافظت از مرزها به عفرین رفته بودند مورد ارزیابی قرار داد.

 

ایشان در ادامه به نقش طیب اردوغان در گرداوری گروهک‌های تروریستی از کشورهای افغانستان، گروزنی، عراق، لیبی و دیگر کشورهای خاورمیانه که در اروپا و آسیا به فعالیت‌های تروریستی مشغولند پرداخت.

 

نوری محمود خاطرنشان کرد:"طیب اردوغان ارتش ترکیه را با همکاری داعش و جبهه‌النصره برای حمله به عفرین گسیل کرده و اینها در حملات وحشیانه از هیچگونه جنایتی علیه ساکنان حذر نمی‌کنند. مدعی اسلام هستند اما مساجد را ویران می‌کنند. منابع آب، مدارس، نانواییها و حتی خودرو غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند. اخیرا هم مدارکی مستند از بکارگیری اسلحه‌های شیمیایی از سوی ارتش ترکیه بدست آمده است.

 

اردوغان تخصص ویژه‌ای در اشاعه تروریسم دارد اما ناکامی‌های وی در حمله به عفرین به سرخوردگی وی منجر شد و به همین دلیل هم کورکورانه سعی در نابودی منابع حیاتی دارد. اینکار اردوغان هزینه‌بردار است و هزینه آنرا در به حراج گذاشتن ترکیه تأمین می‌كند. خلق‌های ترکیه باید به این واقعیت توجه کنند."

 

عفرین را قربانی بحران‌های اقتصادی جهان می‌کنند

نوری محمود به روابط ریاکارانه دولت‌های خارجی با طیب‌ اردوغان و قربانی نمودن عفرین در این میان پرداخته و افزود:"به دلیل موقعیت استراتژیک ترکیه و نقش آن در به اجرا گذاشتن برنامه‌های اروپا در خاورمیانه و آسیا همیشه مورد منازعه بوده است. به همین دلیل هم نیروهای جهانی مخالف برقراری امنیت در ترکیه هستند و اردوغان هم از این فرصت برای تحمیل خواسته‌های خود استفاده می‌کند. روابط اردوغان با روسیه، با سوریه و دیگر کشورها بر این مبناست. نیروهای دیگر هم از این فرصت برای کسب منافع بیشتر استفاده می‌کنند. مورد مهم‌تر این است که با هدف جلوگیری از گسترش سیستم جایگزین (آلترناتیو) در ترکیه از هیچ اقدامی صرف‌نظر نمی‌کنند.

 

به همین دلیل هم جهانیان نسبت به اعمال ترکیه سکوت اختیار کرده‌اند. زیرا عفرین و سوریه را به عنوان قربانیان بحران‌های اقتصادی دولت‌های جهان انتخاب کرده‌اند و در برنامه آنان ساکنان آن باید قربانی شوند. تمام جهان به اعمال ضداخلاقی و غیرقانونی که در عفرین صورت می‌گیرد اذعان دارد. حقیقت آنچه بر عفرین روا داشته شده است مصداق بارز و عینی تروریسم است."

 

از ارتش سوریه انتظار گام موثرتری را داریم

نوری محمود به استقرار گروه‌های تحت فرمان ارتش سوریه در برخی از مناطق عفرین از ٢٠ فوریه سخن به میان آورد و افزود:"ما معتقدیم که دفاع از خاک سوریه طبق موازین حقوق بین‌المللی وظیفه ارتش سوریه است. به همین دلیل از ارتش سوریه دعوت کردیم به وظایف خود در این راستا عمل کند. بدون شک هر بخشی مطابق منافع خود به ارزیابی این مهم پرداخت."

 

نوری محمود افزود:"آنچه که ما انجام داده‌ایم آشکار و زلال است. فراخواندن ارتش سوریه برای دفاع از مرزهای سوریه در مقابل حملات خارجی. اما نیروهای ارتش که اکنون به عفرین رسیده‌اند توانایی جنگ آنچنانی با مهاجمان را ندارند. حتی می‌توان گفت که ما از آنان دفاع می‌کنیم. آنانیکه در جبهه جنگ شرکت دارند مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و ق.س.د هستند. با وجود اینکه چهار –پنج روز از ورود نیروهای ارتش سوریه سپری شده اما حملات ارتش ترکیه بشدت ادامه دارد. حملات تروریست‌های وابسته به رژیم ترکیه ادامه دارد. به همین دلیل خواهیم دید که آیا ارتش سوریه توانایی دفاع از سوریه را خواهد داشت یا نه؟ در این رابطه ما هنوز اقدامی آنچنانی از ارتش سوریه ندید‌ه‌ایم. در عفرین جنگی شدید جریان دارد. به همین دلیل نیروهای ما از حلب به عفرین منتقل شدند. ما هم تا آخرین نفس مقاومت می‌کنیم. تأکید می‌کنم که عفرین با مقاومت‌ خلق‌ها سرپا مانده و همچنان مقاومت خواهد کرد."

 

هدف تضعیف پیروزیهای ما در برابر داعش است

نوری محمود در ادامه به توافقات مابین ترکیه و روسیه در حمله به عفرین پرداخت و مهمترین هدف از این توافق را ضربه‌زدن به پیروزیهای ق.س.د علیه داعش در دیرالزور عنوان کرد. ایشان افزود:"داعش در دیرالزور به تمامی شکست خورد و در بخش‌های بسیار کوچکی در مرز عراق پناه گرفته است. ما در جریان نبرد با داعش و نابودی کامل آن در سوریه بودیم که روسیه و ترکیه در توطئه‌ای مانع نابودی کامل داعش شدند و این فتنه برای ممانعت از نابودی داعش صورت گرفت."

 

سخنگوی ی.پ.گ حمله به عفرین را برنامه از قبل آماده شده برای احیای داعش خواند و گفت:"اکنون نیروهای ما در عفرین و همزمان در دیرالزور هم در جنگ با متجاوزان و تروریست‌ها هستند. بدون شک جنگیدن علیه هر دو کار آسانی نیست. ما هم در برابر خود داعش می‌جنگیم و هم در برابر طراح و رهبر عملی داعش [طیب اردوغان و ارتش ترکیه]."

 

نوری محمود سخنگوی یگانهای مدافع خلق در پایان بر اهمیت مبارزه تصریح کرده و اظهار داشت:"اگر پروژ‌ه‌ای دمکراتیک و سیستم اخلاقی و قانونی موفق نشود چنین چیزی تمام جهان را در معرض تهدید قرار خواهد داد. به همین دلیل سکوت جهانی در برابر جنایت‌های ترکیه در حمله به عفرین باید پایان یابد. ما همچون خلق‌های آزاد و مبارزان انقلابی در برابر داعش جنگیدیم و از جهان در مقابل این گروه تروریستی محافظت کردیم."