سلول‌های مخفی استخبارات ترکیه اعتراف کردند

سلول های مخفی وابسته به سازمان استخباراتی ترکیه که توسط نیروهای ی.پ.گ و ق.س.د در رقه دستگیر شده بودند به اقدامات خود علیه اهالی منطقه اعتراف کردند.

 

  سلول‌های مخفی وابسته به ترکیه که در نتیجه‌ی عملیات نیروهای ق.س.د و ی.پ.گ در چند روز اخیر دستگیر شده‌ بودند، به اقدامات خویش علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه و بویژه خلق کرد اعتراف کردند. این تبهکاران به بمبگذاری‌هایی در منطقه، ربودن غیرنظامیان با لباس مبدل نیروهای ق.س.د و... اعتراف کردند.

  دولت ترکیه در همکاری‌ با تبهکاران داعش و النصره علیه خلق‌های شمال و شرق سوریه به نتیجه‌ای دست نیافت، اکنون از راه سلول‌های مخفی تبهکاران خواهان ایجاد کشمکش میان اهالی منطقه و بویژه کردها و اعراب هستند. تعداد بسیاری از تبهکاران وابسته به ترکیه که به اقداماتی بمانند قتل ریش سفیدان منطقه، ربودن غیر نظامیان با لباس نیروهای ق.س.د، ی.پ.گ و نیروهای امنیتی منطقه، شکنجه و اخاذی از اهالی دست زده بودند، دستگیر شدند.

  عمر محمد الهادی یکی از تبهکاران دستگیر شده اعتراف کرد، به دستور شخصی به نام ابو ناصر که با استخبارات ترکیه همکاری می‌کند در رقه شش حمله انجام داده‌ و همچنین شخصی را ربوده و شکنجه کرده است. همچنین بشار عبدالرزاق المحمود از بستگان ابوناصر به چگونگی انتقال مهمات و سلاح از باب به رقه اعتراف کرد.

  عضو پیشین النصره

  عمار الهادی گفت، در ابتدای جنگ سوریه در رقه سازمانی را به نام صقور الجزیر تاسیس کرده و سپس به نیروهای النصره پیوسته است و با آمدن نیروهای داعش به منطقه، به استانبول می‌رود. وی اعلام کرد، در استانبول مدتی را به کار‌هایی مختلف مشغول بوده است و افزود، "‌ یکی از دوستانم به آلمان رفته بود. اسم وی  عبود بود. من هم خواستم با همکاری او به آلمان بروم. عبود از راه ابو ناسر با من تماس گرفت. فکر کنم ابو ناسر پسر دایی او بود. در رحا زندگی می‌کرد و از من درخواست کرد در قبال دریافت پول در سوریه عملیات‌هایی را انجام دهم."

  هادی اعلام کرد، این پیشنهاد را قبول نکرده است، آن‌ها هم گفته‌اند که بیشتر این حملات علیه کرد‌ها انجام می‌شوند و افزود: " ناصر من را به اعزاز برد و از آنجا به رقه آمدم. گفتند علیه کردها اقداماتی را انجام دهم. شخصی به نام بشار مواد منفجره را به من داد. قبل از انجام این حمله ۳ هزار دلار به من پول دادند. اما می‌بایست از عملیات تصویربرداری می‌کردم."

  ۳ انفجار در رقه

  هادی اعلام کرد، در رقه ۳ حمله انجام داده است اما همگی آن‌ها خنثی شده‌اند. وی افزود، "اولین حمله را در پل صلحبیه انجام دادم، فیلمبرداری هم کردم اما به کسی آسیب وارد نکرد. خواستم حمله‌ای دیگر را در پل غرب فرات انجام دهم اما مواد منفجره را دیدند. حمله‌ی دیگر هم در راه مرکزی جملیه در داخل شهر کار گذاشته شد. اما کودکی آن را دید. منفجر نشد. مواد منفجره را بر پلی دیگر جاسازی کردم. خودروی نظامی را هدف قرار داد. این خودرو متعلق به گروه ابو عیسی بود.

  وظیفه‌ی  جدید:‌ آدم ربایی و اخاذی

  هادی اعلام کرد، قرار گذاشته‌اند که برای هر عملیاتی ۳ هزار دلار دریافت کند اما تنها ۸۰۰ دلار به وی پرداخت شده است و گفت، تبهکاری به نام ناصر چند مرتبه از او درخواست کرده است که تاجری به اسم جمعه عدوله را بربایند و افزود، " سپس ناصر وظیفه‌ی جدیدی را به ما محول کرد. گفت شخصی به نام جمعه عدوله به  علی سلیم زند بدهکار است و درخواست کرد وی را بدزدیم. علی سلیم را نمی‌شناسم اما می‌دانم که با استخبارات ترکیه همکاری می‌کند. ناصر گفت، پول، اسلحه و دوربین حرارتی برایمان می‌فرستد."

  لباس مبدل ق.س.د پوشیدیم و جمعه عدوله را ربودیم

  هادی اعلام کرد، "‌۵ نفر رفتیم و جمعه را ربودیم. برای راحتی کار و اینکه شبهه‌ای ایجاد نشود، لباس نیروهای سوریه دمکراتیک را پوشیدیم و جمعه را ربودیم. روزی آن را نگه داشتیم. سپس یک بازرگان دیگر به ابوسلیم گفته بود جمعه را آزاد کنید من بدهی او را پرداخت می‌کنم. " هادی گفت، علی سلیم ۲۰۰ هزار دلار دریافت کرده است و از این مقدار ۴۰ هزار دلار را به آن‌ها داده‌اند.

  ابو ناصر با میت همکاری می‌کند

  پس از اعترافات هادی، تبهکار دیگری به نام بشار عبدالرزاق المحمود دستگیر شد که از مناطق "سپر فرات"‌ مواد منفجره و سلاح منتقل می‌کرد. محمود هم ساکن شهر رحا بوده و از بستگان ناصر است. محمود اظهار داشت که مطمئن است ناصر با سازمان امنیتی ترکیه همکاری می‌کند.

  انتقال مواد منفجره با تانکر سوختی

  محمود اعلام کرد، " ابو ناصر با من تماس گرفت و از من درخواست کرد در باب مواد منجره را تحویل بگیرم و به رقه ببرم. ناصر برادر داماد ماست و  در رحا زندگی می‌کند. می‌دانم که با استخبارات ترکیه همکاری می‌کند.من یک تانکر سوختی دارم زمانیکه به باب رفتم. او یک شماره تلفن به من داد. من با او تماس گرفتم و مواد منفجره و سلاح را از او گرفتم و آن‌ها را به رقه آوردم. "

  ناصر و علی سلیم با استخبارات ترکیه همکاری می‌کنند

  محمود اعلام کرد، برای هر بار حمل و نقل سلاح و مواد منفجره ۶۰۰ دلار دریافت کرده است. وی از علی سلیم نامبرد که عضو تبهکاران ترکیه است و گفت،" ناصر پیش از این در رقه عضو نیروهای ارتش آزاد بود. سپس گفتند برای کار به ترکیه رفته است. از ادلب به ترکیه رفته است. مطمئن هستم که با استخبارات ترکیه همکاری می‌کند. چون مین‌هایی که می‌آوردند ترکیه‌ای بودند. علی سلیم نیز هر کس می‌داند که با ترکیه همکاری می‌کند. اسم واقعی ناصر، ابوعیسی اطلج است. "

  با اعتراف این دو تبهکار عملیات نظامی ق.س.د و  ی.پ.گ گسترده شد و ده‌ها تن از تبهکاران‌ دستگیر شده و مبارزان مقادیر بسیاری سلاح و مهمات را ضبط کردند.