"سکوت جامعه جهانی نسبت به کشتار کودکان از سوی رژیم ترکیه انسان را به فکر وامی‌دارد"

​​​​​​​انور مسلم و حمدان العبد قتل سارا دختربچه شش ساله از سوی ارتش ترک را محکوم کرده و از سازمان‌های حقوق بشری و جامعه جهانی خواستند تا در رابطه با اشغالگری دولت ترکیه و کشتار کودکان و حمله به روزنامه‌نگاران به وظایف خود عمل کنند

انور مسلم رییس مشترک شورای رهبری کانتون کوبانی و حمدان العبد معاون رییس مشترک خودمدیریتی دمکراتیک شمال و شرق سوریه در مراسم تشییع پیکر سارا مصطفی سخنرانی نمودند.

 

انور مسلم در سخنانی قتل سارا کودک شش ساله را جنایتی دیگر از سوی دولت غاصب ترکیه علیه کودکان نامیده و گفت: سکوت جوامع مدنی و نهادهای مربوط به زندگی کودکان در قبال جنایت‌های بشری رژیم ترک انسان را به فکر وامی‌دارد.

 

انور مسلم افزود:"ذهنیت ارتش غاصب ترک هیچ تفاوتی با ذهنیت ارتش هیتلر ندارد."

مسلم در پایان سخنان خود آحاد خلق منطقه را فراخواند تا صفوف خود را در برابر رژیم تروریستی ترک منسجم و مستحکم نمایند و افزود:"خلق ما با نیروهای مدافع خویش به پیروزی می‌رسد. ما تا آخرین نفس از پروژه دمکراتیک خویش دفاع می‌کنیم."

 

حمدان العبد هم در سخنان خود به جنایت‌های اردوغان علیه کودکان اشاره کرده و افزود:"این بار اول نیست که اردوغان کودکان خردسال را به قتل می‌رساند. پیش از این جودی و هیلین دو کودک خردسال دیگر را کشتند. رفتار داعش و حزب حاکم بر ترکیه تفاوتی با هم ندارند."

العبد سپس تصریح کرد که مناطق شمال سوریه پس از نجات از چنگال تروریست‌های داعشی اکنون در امنیت و آرامش بسر می‌برد، وی یادآوری کرد:"به جهانیان می‌گوییم که هدف ما زندگی آزادانه خلق‌های سوریه است. حق داریم از خاکی که با خون شهیدانمان آزاد شده دفاع کنیم و انتقام شهیدان را از دشمنان بگیریم."

 

حمدان العبد در پایان از مجامع جهانی، سازمان ملل و یونیسف خواست تا به وظیفه خود در قبال جنایت‌های اردوغان علیه خلق‌‌ها و کشتار کودکان به وظایف خویش عمل کنند.