شراز حمو: اردوغان از کدام تروریسم حرف می‌زند!

​​​​​​​شراز حمو، ریاست مشترک شورای اداری کانتون عفرین پاسخ ادعای ترکیه در مورد نجات دادن مردم شمال سوریه از تروریسم را داد و به جنایات رخ داده توسط نظامیان این کشور در عفرین اشاره کرد

مقامات ترکیه می‌گویند که هدف آنها از عملیات نظامی در شمال سوریه نجات کردها از دست تروریسم و حفاظت از آنهاست.

 

از یکماه پیش تاکنون نیروهای نظامی ترکیه در نوار مرزی و نواحی اشغالی در جرابلس برای حمله به منبج و شرق رود فرات در حالت آماده باش هستند.

 

شراز حمو، ریاست مشترک شورای اداری کانتون عفرین در مصاحبه با خبرگزاری هاوار به اعلام تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از شمال و شرق سوریه و تعلیق این تصمیم و مشروط کردن آن به حفاظت از متحدان جنگ با داعش اشاره کرد و آنرا ضربه‌ای بزرگ به حکومت ترکیه خواند که برای نابود کردن نیروهای دمکراتیك و اشغال این مناطق قول داده است.

 

او در پاسخ به ادعای اردوغان که گفته می‌خواهد مردم شمال سوریه را نجات دهد و از کردها محفاظت کند، به آنچه که ترکیه و گروههای تبهکار آن در مناطق ادلب، اعزاز، باب و عفرین انجام داده‌اند اشاره کرد و گفت ترکیه مرتکب کشتارهای جمعی و جنایت علیه بشریت شده و اکنون در حال تغییر بافت جمعیتی عفرین است. نیروهای اشغالگر همچنین آموزش زبان ترکی را بر مردم مناطق اشغالی تحمیل کرده‌اند.

 

شراز حمو آنچه در عفرین رخ می‌دهد را آینه اهداف ترکیه در مناطق دیگر توصیف کرد و ادعای اردوغان در مورد آوردن صلح و ثبات به منطقه را مضحک دانست. او گفت اردوغان می‌خواهد مردم را از کدام تروریسم نجات دهد! آیا او همان کسی نیست که دستور جنایت در عفرین و دیگر نواحی سوریه را صادر کرد؟