شناسایی و انهدام هسته مخفی سازمان میت در منبج

هسته‌ی مخفی متعلق به سازمان جاسوسی میت که اسلحه و مهمات برای شبکه‌های مخفی دیگر در مناطق خودمدیریتی ارسال می‌کرد شناسایی شد.

شورای نظامی منبج با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هسته مخفی وابسته به سازمان استخبارات ترکیه-میت که به فعالیت ارسال اسلحه برای شبکه‌های مخفی تروریستی وابسته به آنکارا مشغول بودند شناسایی و منهدم شد.

در بیانیه شورای نظامی منبج آمده است:

"یگان‌های آنتی‌ترور وابسته به شورای نظامی منبج روز ١٩ مارس ٢٠٢٠ در محدوده منطقه مرزی منبج با مناطق تحت اشغال ترکیه یک هسته‌ی مخفی وابسته به سازمان استخبارات ترکیه را شناسایی کردند که فعالیت آنها ارسال اسلحه و مهمات برای هسته‌های مخفی وابسته به میت و همچنین گروهک مزدور 'احرار الشرقیه' بود.

یگان آنتی‌ترور پس از کسب اطلاعات لازم و تحت نظر قرار دادن اعضای این هسته در عملیاتی هر چهار عضو آنرا دستگیر کردند. در بازجویی‌های به عمل آمده عناصر بازداشت شده اعتراف کردند که برای شبکه‌های مخفی وابسته به سازمان میت در رقا اسلحه ارسال می‌کنند. همچنین ٣۵ قبظه اسلحه کلاشینکوف، ٧ قبظه اسلحه ٧ ناتو و یک قبظه اسلحه اِم١۶ از مخفیگاه آنان ضبط شد.

روز ٣ آوریل یگان‌های آنتی‌ترور در مرکز شهر منبج یک تروریست را که در تلاش انجام حمله‌ای انتحاری بود شناسایی و بازداشت کردند. این اقدام بخشی از حملات تروریستی سازماندهی شده سازمان میت ترکیه علیه مناطق خودمدیریتی دمکراتیک است که نیروهای سوریه دمکراتیک از این مناطق محافظت می‌کند."