شهدای مقاومت شرف طی مراسمی باشکوه به خاک سپرده شدند

هزاران شهروند شهر قامیشلو پیکر ٨ مبارز ق.س.د که در مقاومت شرف شهید شدند را در آرامستان شهدای دلیل ساروخان طی مراسمی باشکوه به خاک سپردند.

هزاران شهروند قامیشلو پیکر ٨ مبارز ق.د را که در نتیجه‌ی پاسخ به حملات اشغالگرانه‌ی ارتش ترکیه و تبهکاران النصره و داعش به شمال و شرق سوریه در مقاومت شرف شهید شده بودند را به خاک سپردند.

شهروندان پیکر شهدا (حسن العلوی "انس قامیشلو"، که در ۶نوامبر در تل تمر شهید شده بود، یونس امیر "باهوز" که در ۴ نوامبر در تل تمر شهید شده بود، باصل حسین "شپال هزوکی" که در ۷ نوامبر شهید شده بود، احمد آبدلیوی " آواز رستم" که در ۷ نوامبر در تل تمر شهید شده بود، شیرزان خلیل "خلیل قامیشلو" ، سلیمان محمد " علی شیر" که در ۶ نوامبر در تل تمر، شمدین هرمیسی "دلیل قامیشلو" ۲۷ اکتبر در روستای آلیای سریکانی شهید شده بود) را تحویل گرفته و به سمت قبرستان شهید دلیل ساروخان به راه افتادند.

حاضرین پیکر شهدا را با پرچم ق.س.د و گل مزین کردند و با همراهی کاروانی گروهی به سمت قبرستان دلیل ساروخان در محله‌ی عنتریه‌ی شهر قامیشلو به راه افتادند. پیکر شهدا در قبرستان توسط شهروندان شهر اعم از کورد، سریان و عرب و همچنین نمایندگان احزاب سیاسی و هموطنان مدنی و هیئت خودمدیریتی مورد استقبال قرار گرفت.

در قبرستان مراسم با یک دقیقه سکوت آغاز شد. سپس شعارهایی در حمایت از مقاومت روژاوا و مقاومت ق.س.د سر داده شد.

سپس آلدار خلیل عضو شورای مدیریت تودم به سخنرانی پرداخت و به خانواده‌ی شهدا تسلیت گفت. وی گفت:"مقاومت هر لحظه در مقابل حملات اشغالگران ترک و تبهکارانشان گسترده‌تر می‌شود چون صدای آن بیشتر بلند شده و منتشر می‌شود. غیر از پیروزی هیچ چیز دیگری نمی‌خواهیم."

خلیل همچنین اعلام کرد، همه‌ی نیروهای بینالمللی علیه خلق شمال و شرق سوریه با هم متحد شدند. اما زمانی که مقاومت برای دفاع از دستاوردهایمان در خاک شمال و شرق سوریه انجام شد، آنها متوقف شدند.

آلدار خلیل در پایان گفت: "یک ماه از مقاومت خلقمان علیه حملات دولت ترکیه گذشت. اشغالگران می‌گفتند در سه روز به همه چیز پایان خواهند داد. امروز هم می‌بینیم که از اقداماتشان عقب نشینی می‌کنند".

در ادامه‌ی مراسم هویت شهدا توسط عضو انجمن خانواده‌ی شهدا رفین شیخمو خوانده شد و به خانواده‌هایشان تحویل داده شد.

در مراسم رفقای شهدا اسلحه‌ی آنها را برداشته و به مقاومت شرف پیوستند و عهد بستند که انتقام آنها را خواهند گرفت.

در پایان پیکر هر ٨ شهید در میان شعارهای دلسوزان، شهدا به خاک سپرده شدند.