"شهرمان را از چنگ اشغالگران نجات خواهیم داد"

روئسای مشترک مجلس ملی سریکانی با اشاره به اشغالگری دولت ترک در شهر سریکانی اعلام کردند که شهرمان را از اشغالگران و مزدوران پس خواهیم گرفته و ازاد می‌کنیم

 دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش در پی لشکرکشی به سریکانی و گریسپی در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۹ تعداد زیادی از غیره نظامیان را به قتل رساندند و اینک در حال غارت اموال خلق ساکن در این مناطق می‌باشند و دارایی ساکنان را در منازل، مغازه‌ها و کارگاهها به تاراج می‌برند.

از زمان آغاز لشکرکشی دولت اشغالگر ترک به شمال و شرق سوریه (شهر سریکانی) بیش از ۲۵۰ هزار نفر از مردم این مناطق آواره شده‌اند. غیر نظامیانی که الان به ناچار در مدارس شهرهای اطراف اسکان داده شده‌اند.

فادیه ابراهیم رئیس مشترک شورای خلق سریکانی گفت: اردوغان با هدف احیای امپراطوری عثمانی به مناطق شمال و شرق سوریه حمله کرده است و قصدش تنها اشغالگری است و ایجاد منطقه‌ی امن تنها بهانه برای اشغال تمامی منطقه است.

فادیه ابراهیم با یاداوری نقشه‌های کثیف دولت فاشیست ترک علیه ساکنان منطقه گفت:"حملات وحشیانه علیه غیرنظامیان همچنان ادامه دارند. دولت فاشیست ترک قصد دارد نقشه‌ی اشغال منطقه را به پیش ببرد و این مسئله خطری برای تمامی خلق‌های منطقه اعم از کورد، عرب، سریانی،

ارمنی، ایزدی بوده و آنها را  تهدید می‌کند. ما از تمامی خلق‌های منطقه می‌خواهیم که به شهرهای و روستاهای آبا و اجدادیشان برگردند.

هدف دولت اشغالگر ترک این است که دوستی و همزیستی مسالمت امیز ما را برهم بزند

فرج محمد رئیس مشترک شورای خلق سریکانی نیز طی اظهاراتی گفت که خلق‌های ساکن در شهر سریکانی با ارامش کامل در کنار هم زندگی می‌کردند. وی افزود:"سریکانی از شهروندان تمامی نواحی سوریه پذیرایی کرده است. هیچ مسئله‌ای اینجا وجود نداشت، دولت ترک خواهان پایان دادن به اتحاد خلق‌هاست و به همین سبب به مناطق ما حمله کرد. دولت ترک سالهاست که بر سریکانی ستم می‌کند. در شخص کوردها خواهان نابودی تمامی خلق‌های این منطقه است.

در این شهر هیچ مشکل بزرگی وجود نداشت. ما در کمال آرامش و آسایش در کنار هم زندگی میکردیم. دولت فاشیت و اشغالگر ترکیه با هدف نابودی این سبک زندگی به شهر ما یورش اورد و غیره نظامیان را به قتل رساند. دولت ترک سالهاست مردم این شهر را تحت ظلم قرار داده و میخواهد با نشانه گرفتن ملت کورد تمام ملتهای منطقه را از بین ببرد.

تا زمانی که متجاوزان در شهر ما باشند نمی‌توانیم به خاکمان برگردیم. دولت ترک از اسلحه‌های کشتار جمعی همچون فسفر سفید برای کشتن افراد غیر نظامیان استفاده کرد و تعداد زیادی از هموطنان از جمله کودکان را به شهادت رساند. دولت اشغالگر ترکیه با داعش همدست است. اکنون این پدسش مطرح است، دولت حامی داعش چگونه می‌تواند ضامن زندگی مردم باشد؟ شخص اردوغان راه و چاه را به داعش نشان می‌دهد."

بجز نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک هیچ نیروی دیگری را قبول نمی‌کنیم

فرج محمد با خاطرنشان کردن مبارزه علیه اشغالگران گفت: "نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک توانستند با هزینه‌ای سنگین و مقاومتی بی‌نظیر منطقه را از وجود داعش پاکسازی کنند. ما ۱۲ هزار شهید را در راه هدفمان تقدیم کردیم. خلق سریکانی در کنار مبارزان ق.س.د در برابر تجاوزات دولت فاشیست ترک و داعش ایستادگی کردند. خلق سریکانی بجز نیروهای سوریه‌ی دموکراتیک هیچ نیروی دیگری را قبول نمیکنند. ما تنها به ق.س.د، ی.پ.گ و ی.پ.ژ اعتماد داریم. ق.س.د از شرافت ما در مقابل تجاوزات داعش و دیکتاتوری اردوغان محافظت می‌کند. ما خاکمان را نه برای اردوغان و نه برای داعش ترک نخواهیم کرد".