شورای هماهنگی خودمدیریتی شمال سوریه خواستار اقدام شورای امنیت شد

شورای هماهنگی خودمدیریتی‌ شمال سوریه در رابطه با حمله موشكی ترکیه به کاروان غیرنظامیان حامی عفرین یک تجمع خبری برگزار کرد

شورای هماهنگی خودمدیریتی‌ شمال سوریه در رابطه با حمله موشكی ترکیه به کاروان غیرنظامیان حامی عفرین یک تجمع خبری برگزار کرد. منصور السلوم ریاست مشترک مجلس موسسان نظام فدرال دمکراتیك شمال سوریه از شورای امنیت سازمان ملل خواست در رابطه با عفرین جلسه اضطراری برگزار کند. مضمون بیانیەای که منصور السلوم قرائت کرد؛

"٣۵ روز است که هجوم اشغالگرانەی ترکیه و تروریست‌های آن ادامه دارد و کشتارهای وحشیانەای علیه ساکنین عفرین و روستاهای تابعه آن انجام شده است.

 

شامگاه پنجشنبه، بیست و دوم فوریه ٢٠١٨ کاروانی از غیرنظامیان که از مناطق مختلف شمال سوریه و شنگال راهی عفرین بودند تا جلوی جنگ و کشتار را بگیرند و صدای حقانیت مردم عفرین باشند، هدف حمله موشکی ترکیه قرار گرفت.

 

این هجوم به کاروان غیرنظامیان بار دیگر طرح ترکیه برای قتل‌عام مردم سوریه را آشکار کرد. هدف از این کشتارهای جمعی آن است که پروژه اتحاد مردم سوریه و دستیابی به دمکراسی از بین برود.

 

در نتیجه حمله به این کاروان، یک غیرنظامی از اهالی دیرالزور با نام "سالم خلف" شهید و دوازده تن زخمی شدند. تعدادی از خودروها نیز در آتش سوختند.

 

توپباران تا ساعات صبح ادامه داشت تا اجازه ندهند کاروان به عفرین برسد و مجروحین مداوا شوند.

 

شورای هماهنگی خودمدیریتی‌ شمال سوریه، کشتار ساکنین منطقه و سکوت جامعه بین‌ دولتی در قبال آنرا محکوم می‌کند. عاملان این جنایات باید محاکمه و مجازات شوند.

 

از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که در رابطه با هجوم ترکیه به عفرین جلسه اضطراری تشکیل دهد. از سازمان ملل و نماینده ویژه آن در امور سوریه نیز خواستاریم کمیتەای برای تحقیقات در اینباره شکل دهد.

 

در عین حال از سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم به مسئولیت خود در برابر بیش از یک میلیون انسان در عفرین عمل کنند."