شکنجه و قتل غیرنظامیان عفرینی توسط گروههای تحت امر ترکیه

شهروندی با نام "حسین شیخو" که توسط تبه کاران وابسته به ترکیه ربوده شده بود در حوالی دره "تیرا" به قتل رسیده است.

گروههای مسلح تبهکاری که دولت ترکیه آنها را "ارتش آزاد سوریه" نامیده است در حال ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان عفرین در شمال سوریه هستند. خبرهای تکان دهنده مربوط به ربودن و شکنجه و قتل غیرنظامیان در حالیست که جهان چشمان خود را بر آنچه  در عفرین روی می دهد بسته است.

 

شهروندی با نام "حسین شیخو" که توسط تبه کاران وابسته به ترکیه ربوده شده بود در حوالی دره "تیرا" به قتل رسیده است. 

 

پیکر این شهروند ۵٢ ساله که دچار معلولیت جسمانی بود در حالی دیده شد که آثار آزار و شکنجه بر روی آن وجود داشت.

 

در عین حال یک مرد ٧٠ ساله به نام "حمدی عبدو" که چند روز پیش توسط تبه کاران مسلح به گروگان گرفته شده بود کشته شده است. او از اهالی بخش شیراوا در کانتون عفرین بود.

گروه افراطی مذهبی الحمزات که عامل این اقدام بوده است، حدود یک هفته پیش نیز همسر این مرد به نام "سلطان خلیل ناسیرو" را به قتل رسانده بود.

این زوج سالمند پس از آن کشته شدند که از باج دهی به تبه کاران خودداری کردند. منابع بومی می گویند هفت میلیون لیر سوریه و جواهرات این زوج توسط تبه کاران دزیده شد.

 

تازه ترین خبرها حکایت از آن دارد که ٩ غیرنظامی دیگر در روستای "بعیه" عفرین ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شده اند. از سرنوشت آنها تاکنون خبری در دست نیست. خبرگزاری هاوار اسامی ربوده شدگان را منتشر کرده و می گوید بازماندگان در عفرین تحت فشار شدید ارتش ترکیه و شاخەهای القاعده قرار گرفته اند.

 

یگان‌های مدافع خلق که دو ماه نخست ٢٠١٨ مقاومت کم نظیری برای حفظ عفرین انجام دادند با براه انداختن کارزار انقلابی "خشم زیتون" در صدد آزادسازی شهر هستند.

 

در عملیات چریکی مبارزان ی.پ.گ و ی.پ.ژ شمار بیشتری از نیروهای اشغالگر کشته شده اند.

 

اتاق عملیات خشم زیتون با انتشار ویدئویی از انجام دو عملیات علیه گروههای مسلح در نواحی ادلب و عفرین خبر داده و می گوید پنج تبه کار مسلح وابسته به ترکیه کشته شده اند.