شکنجه‌‌گر داعشی تبعه آلمان از سوی ی.پ.گ دستگیر شد

​​​​​​​مبارزان ی.پ.گ در پاکسازی آخرین مناطق تحت اشغال تبهکاران داعشی در دیرالزور، شکنجه‌گر داعشی تبعه آلمان را شناسایی و دستگیر کردند

پاکسازی دیرالزور از لوث تبهکاران داعش رو به پایان است. نیروهای ی.پ.گ یک شهروند آلمانی را شناسایی و بازداشت کردند. ی.پ.گ اعلام کرد که شب گذشته تبهکاری به نام 'مارتین لمکه' را همراه با همسر فرانسوی‌اش حین فرار از دیرالزور شناسایی و بازداشت ‌کرده‌اند.

 

اعلام شد که لمکه در بخش زایتس در نزدیکی شهر لایپزیک آلمان متولد شده و سال ٢٠١٢ در هلدسهایم با گروههای افراطی آشنا شده است. وی سپس با همکاری مسئول داعش در آلمان با نام ابو والا به این گروهک تروریستی ملحق شده و اواخر سال ٢٠١۴ همراه با همسری فرانسوی خود به نام ژولیا م به سوریه آمده است.

 

مارتین لمکه پس از ورود به سوریه در نیروهای پلیس گروه داعش جای گرفت و سپس به دایره امنیت و سازمان اطلاعات داعش منتقل شد. اعلام شد که وی مسئول ربودن افرادی بود که از سوی داعش به عنوان تهدید محسوب می‌شدند. لمکه سپس با شکنجه آنان را وادار به اعتراف می‌کرد. بسیاری از کمپ‌های بازداشت‌شدگان داعش تحت کنترل مارتین لمکه بوده‌اند.

 

در جنگ با ق.س.د زخمی شده بود

طبق گزارشی که امروز روزنامه آلمانی بیلد منتشر کرده، لمکه در اواخر ٢٠١٨ در مناطق مرزی سوریه- عراق در جنگ میان تبهکاران داعش و مبارزان ق.س.د زخمی شده بود. هنوز محرز نیست که آیا لمکه همراه با دو همسرش در آلمان محاکمه می‌شوند یا خیر. هفته گذشته اعلام شد که قریب ١٣٠ تبهکار داعشی تبعه فرانسه که در روژاوا در زندان نگهداری می‌شدند با هواپیما به این کشور تحویل داده شده‌اند.

 

آلمان هنوز درخواستی برای استرداد شهروندان داعشی خود را به خودمدیریتی روژاوا نداده است. همراه با لمکه و دو همسرش بیش از ٣٨ شهروند آلمانی عضو داعش در بازداشت‌گاههای مبارزان در روژاوا بسر می‌برند. مسئولان خودمدیریتی روژاوا بارها از دولت آلمان برای استرداد شهروندان این کشور که به عضویت داعش درامده و توسط ق.س.د دستگیر شده‌‌اند درخواست همکاری کرده‌اند. مسئولان برلین اعلام کرده‌اند که برای بازگرداندن تبعه‌های آلمانی گروهک داعش تلاش می‌کنند.

 

مرکز خبررسانی ی.پ.گ اوایل ژانویه در اطلاعیه‌ای از بازداشت ٨ تبهکار خارجی داعش در عملیات شهرک هجین خبر داده بود. این تبهکاران تبعه کشورهای ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، اکراین، روسیه، آمریکا و آلمان بودند.

 

اکنون ٢٧٠٠ تبهکار داعش در بازداشت‌گاههای ویژه ی.پ.گ در روژاوا نگهداری می‌شوند. ٨٠٠ تن از این تبهکاران تبعه ۴۶ کشور غربی هستند. خودمدیریتی روژاوا چندین بار از آمریکا، فرانسه و آلمان درخواست کرده‌اند تا محاکمه عناصر داعش را برعهده بگیرند.