صالح مسلم: از خواسته خودمدیریتی کوتاه نخواهیم آمد

صالح مسلم عضو کمیته روابط خارجی جنبش جامعه دمکراتیك با برگزاری یک کنفرانس خبری در قامشلوی روژاوا توضیحات بیشتری در مورد گفتگوی با دولت سوریه ارائه داد. او گفت تبادل نظر در سطح مقدماتی بوده و مذاکرات اصلی هنوز آغاز نشده‌اند. مسلم تأکید کرد که از خودمدیریتی

صالح مسلم عضو کمیته روابط خارجی جنبش جامعه دمکراتیك با برگزاری یک کنفرانس خبری در قامشلوی روژاوا توضیحات بیشتری در مورد گفتگوی با دولت سوریه ارائه داد. او گفت تبادل نظر در سطح مقدماتی بوده و مذاکرات اصلی هنوز آغاز نشده‌اند. مسلم تأکید کرد که از خودمدیریتی در شمال سوریه کوتاه نخواهند آمد.

 

صالح مسلم عضو کمیته روابط خارجی جنبش جامعه دمکراتیك در رابطه با تحولات عمده سیاسی و نظامی در سوریه و گفتگوهای صورت گرفته در چند مدت اخیر، یک کنفرانس خبری در قامشلو برگزار کرد.

 

او حکومت سوریه و مداخلات کشورهای خارجی را عامل وضعیت نابسامان کنونی دانست و گفت سوریه که در حال گذار از یک مقطع سخت انقلاب است بارها در مسیرهای مختلفی قرار گرفته است.

 

عضو کمیته روابط خارجی تو-دم با اشاره به اوضاع عفرین گفت این منطقه در شمال سوریه در حالی هنوز در اشغال ارتش ترکیه و گروههای تبه کار قرار دارد که ترکیه می خواهد بافت جمعیتی منطقه را با انتقال هزاران تن از ساکنین دمشق و حمص و درعا تغییر دهد. مردم عفرین مورد تجاوز و قتل و غارت قرار گرفته‌اند اما نباید فراموش کرد که عفرینی‌ها همچنان به مقاومت خود ادامه می‌دهند و منتظر بازگشت به سرزمین خود هستند.

 

صالح مسلم در رابطه با دعوت از مجلس سوریه دمکراتیک به مذاکره توسط دولت سوریه نیز توضیح داد: گفتگوی میان دولت و مجلس سوریه دمکراتیك در سطح مقدماتی بوده و هنوز با مذاکره فاصله دارد. در این دیدارها طرفین فقط مواضع خود را بیان کرده‌اند و توافقی صورت نگرفته است.

 

صالح مسلم تمایل نمایندگان شمال سوریه برای هرگونه گفتگویی که مبنای آن بهروزی مردم سوریه  باشد را اعلام کرد و گفت تفاوتی نمی‌کند که چارەیابی در دمشق صورت می گیرد یا قامشلو، مهم این است که تحولات در مسیر درستی باشند.

 

عضو کمیته روابط خارجی تو-دم با اعلام آنکه اگر مذاکرات واقعی آغاز شوند آنها شروطی دارند گفت مردم ما برای از بین بردن تروریسم در مناطق زندگی خود فداکاری بزرگی از خود نشان دادند تا بتوانند خودمدیریتی دایر کنند و اداره امورشان را در دست بگیرند. ما هیچ وقت از این خواسته خود کوتاه نخواهیم آمد.

 

صالح مسلم در کنفرانس خبری خود همچنین به خونریزی‌های گسترده در منطقه سویدا در حملات داعش پرداخت و به خانواده جانباختگان تسلیت گفت.