صالح مسلم: برای پاسداری از دستاوردهایمان مقاومت می‌‌کنیم

عضو کمیته روابط دیپلماتیک تَو-دَم خاطرنشان کرد که دولت ترک به دفاع از داعش می‌پردازد و به همین دلیل هم دستاوردهای کردها را هدف حمله قرار می‌دهد. وی تأکید کرد که برای محافظت از دستاورها مقاومت را ارتقا می‌دهند

صالح مسلم عضو کمیته روابط دیپلماتیک جنبش جامعه دمکراتیک- تَو-دَم در گفتگو با خبرگزاری هاوار حملات چند روز اخیر رژیم ترک به کوبانی و گرسپی را مورد ارزیابی قرار داده است.

 

ترکیه ائتلاف را تهدید می‌کند

صالح مسلم حملات رژیم ترک به کوبانی و گرسپی را مرتبط با نشست چهارجانبه استانبول دانست و افزود:"دولت ترک برای تحمیل خواسته‌های خود در نشست چهارجانبه به روژاوا حمله‌ور شده است. هدف ترکیه خواهان نابودی ملت کرد است. دولت ترک مستقیما با حملات خود ائتلاف بین‌المللی را تهدید می‌کند."

 

دولت ترک از داعش حمایت می‌کند

مسلم هدف حمله ترکیه به روژاوا را تلاش برای زنده‌نگه داشتن داعش عنوان کرده و می‌گوید:"تمام دنیا آگاه است که دولت ترکیه داعش را تغذیه می‌کند."

 

مسلم خاطرنشان کرد که دولت ترک برای انتقال تبهکاران ادلب به عفرین اشغالی زمان می‌خرد و افزود:"دولت ترک در تلاش است تا از حل مسئله سوریه ممانعت به عمل آورد. به همین دلیل از گروههای تروریستی در ادلب، عفرین اشغالی و دیرالزور حمایت می‌کند، دولت ترک برای نجات تبهکاران توجه جامعه جهانی را به موضوع دیگری سوق می‌دهد."

 

مسلم جامعه جهانی و دول خارجی را به انجام وظایف خود فرا خواند و گفت:"مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ در دیرالزور برای نجات بشریت مبارزه می‌کنند و ترکیه هم در عوض به مناطق آزاد شده مبارزان حمله می‌کند. این حملات تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیستند. جامعه بین‌المللی باید این حملات را همچون خط قرمز عنوان کرده و مسئولیت خود را به انجام رسانند"

 

مسلم در ادامه افزود:"دولت سوریه می‌تواند حملات ترکیه را در چهارچوب قوانین بین‌المللی به سازمان ملل و شواری امنیت بکشد. متاسفانه دولت سوریه تمام اراده خود را به روسها واگذار کرده است و در برابر هرگونه تصمیم مقاومات مسکو سکوت می‌کند."

 

برای پاسداری از دستاوردهایمان مقاومت می‌کنیم

صالح مسلم عضو کمیته روابط دیپلماتیک تَو-دَم یادآوری کرد که در شمال سوریه و روژاوا در چهارچوب پروژه ملت دمکراتیک گام‌های بزرگی برداشته شده‌اند و افزود:"دولت ترک در واقع به این پروژه حمله می‌کند. ما هم برای پاسداری از دستاورهای خود مقاومت را اساس زندگی قرار می‌دهیم. تمام نیروهای حامی دمکراسی باید در مقابل حملات دولت ترک بپاخیزند."