صدها هزار عفرینی در شرایط سخت به مقاومت ادامه می‌دهند

بخش کوچکی از آوارگان عفرین که مجبور به کوچ بسوی شهبا شده بودند در خیمه‌‌ها اسکان داده شدند

بخش کوچکی از آوارگان عفرین که مجبور به کوچ بسوی شهبا شده بودند در خیمه‌‌ها اسکان داده شدند

 

پس از حملات وحشیانه دولت اشغالگر ترک و همکاران وی به عفرین صدها هزار نفر مجبور شدند به کانتون شهبا کوچ کنند و در شرایط طاقت‌فرسایی به مقاومت ادامه دهند.

 

خلق عفرین طی هشت سال جنگ داخلی در سوریه از آوارگان استقبال کردند و آنچه را در توان داشتند برای کمک به آنان مضایقه نکردند. رژیم تروریست ترکیه و گروهک‌های همکار وی خلق عفرین را مجبور به ترک خانه و کاشانه خود کردند.

خلق قهرمان عفرین در برابر حملات ددمنشانه دولت جنایتكار ترکیه مقاومتی تاریخی را از خود نشانی دادند. در توطئه‌ای جهانی با سرکردگی روسیه و ترکیه، همکاری گروههای جنایتکار و تروریست، سکوت جامعه بین‌المللی- اسلامی و موافقت به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ضدداعش (!)، تروریست‌ها از زمین و هوا به ساکنان روستاها و شهرهای کانتون عفرین حمله‌ور شدند و صدها نفر را به شهادت رساندند. هیچ سازمان حقوق‌بشری بین‌المللی، کشتار کودکان و زنان عفرین را محکوم نکرد. ساکنان عفرین پس از خروج از شهر به شهبا کوچ کردند و در حیاط خانه‌های ویران، مدارس و مساجد به زندگی طاقت فرسا ادامه می‌دهند.

 

آوارگان عفرین هنوز هم از کمک‌های سازمان ملل و دیگر نهادهای حقوق‌بشری بین‌المللی بی‌بهره‌اند و تنها کمک‌های خلق کُرد ودیگر خلق‌های شمال سوریه به آنان توانسته‌ بخش کوچکی از نیازهای ضروری را برآورده کند.

 

مسئولین کانتون شهبا و کانتون عفرین اقدام به تهیه و برپایی خیمه برای اسکان آوارگان کردند، بسیاری از خانواده‌های عفرین در این خیمه‌ها اسکان یافتند.

 

اعلام شد که نیازهای آوارگان کمپ مذکور هنوز تأمین نشده است. موارد متعددی از زندگی چهار یا پنج خانواده در یک مکان و یا یک اتاق دیده می‌شود، برخی از آوارگان در میان درختان زیتون زندگی می‌کنند.

 

بنابر تخمین مسئولان اداری پس از حمله رژیم تروریستی ترک و همکاران وی، ١۵٠ تا ٢٠٠ هزار نفر از ساکنان عفرین به اقلیم شهبا کوچ کرده‌اند. سرشماری آوارگان از سوی نهادهای کانتون‌ها همچنان ادامه دارد.