"طیب اردوغان چرا دختر ۶ ساله من را کُشت؟"

سارا مصطفی تنها ۶ سال داشت که از سوی سربازان ارتش ترک به قتل رسید. فاطمه مادر شهید سارا می‌گوید:"سارای من تنها شش سال داشت، هنوز اسلحه‌‌ای بسوی اردوغان نشانه نگرفته بود، چرا دخترم را کُشتند؟"

دولت ترکیه علی‌رغم وجود پاندمی کرونا حمله به کوردها را در تمامی کوردستان بویژه در شمال و شرق سوریه ادامه می‌دهد. رژیم سفاک ترک در حملات خود جنایت‌های وحشیانه‌ای را علیه بشریت رقم زده است. قتل کودکان کورد از جمله‌ی جنایت‌های دولت خونخوار ترکیه است.

حمله اشغالگرانه ترکیه به سریکانی و گری سپی با همکاری روسیه- آمریکا و ناتو لکه ننگی بر تاریخ بشریت است. در این حمله صدها هزار کودک کورد قربانی سیاست‌های سرمایه‌ جهانی شد‌ند. کودکانی که یا مظلومانه توسط سربازان ترک کشته شدند یا دست، پا و چشم‌های خود را از دست دادند. سازمان‌های مدعی حقوق بشر غربی و اسلامی در کمال بیشرمی نظاره‌گر جنایت‌های رژیم فاشیست‌ ترکیه بودند.

سارا مصطفی (۶ ساله) اهل روستای تل‌فندر از توابع گری سپی، روز ١ نوامبر ٢٠١٨ به مدرسه رفت، او ظهر همان‌روز در حالی همراه عمویش با موتورسیکلت به روستا برمی‌گشت هدف حمله سربازان ترکیه قرار گرفت. دولت ترکیه با همکاری علنی آمریکا و روسیه و تروریست‌های بنیادگرای اسلامی پس از عفرین اینبار قتلعام کودکان گری سپی و سریکانی را به مرحله عمل گذاشته بودند.

بیست ماه از شهادت سارا گذشت

فاطمه مادر سارا ابراهیم می‌گوید هیچگاه نمی‌تواند قتل دخترش از سوی سربازان ترک را فراموش کند. یکسال و هشت ماه از این جنایت گذشته است. بغض گلوی فاطمه را گرفته و با هر کلمه‌ای برای دخترش اشک می‌ریزد. این مادر کورد می‌گوید که دختر شش ساله‌اش قربانی وحشیگری سربازان ترکیه شده است.

لباس‌های سارا را برای همیشه نگه می‌دارم

این مادر کورد می‌گوید:"سارای من تنها ۶ سال داشت، هنوز اسلحه‌ای بسوی اردوغان نشانه نگرفته بود. چرا دخترم را کُشتند؟ او یک کودک بود، درس می‌خواند، چرا نگذاشتند زنده بماند؟"

آریا خواهر کوچک سارا هر روز سراغ سارا را از دایه فاطمه می‌گیرد و می‌پرسد؛ سارا کی برمی‌گردد مادر؟ فاطمه به آریا می‌نگرد و او را با چشمانی گریان در آغوش می‌فشارد.

فاطمه لباس‌های سارا را نگاه داشته و می‌گوید که تا زنده است لباس‌هایش را از خود دور نمی‌کند.

فاطمه در پایان این گفتگو خطاب به خلق کورد می‌گوید؛ برای نجات از اشغالگری و ظلم استعمارگران چرا اختلافات کوچک خود را کنار نمی‌گذارید؟ اگر یک ذره دارای شرف و آبرو باشید متحد می‌شوید.