عبدالغنی اوسو: اشغالگر پیروز نخواهد شد

رئیس مشترک کانتون حسکه گفت، اشغالگری دولت ترکیه پیشتر پیروز نشده و امروز نیز پیروز نخواهد شد. وی همچنین گفت، مردم به دلیل اشغالگری ترکیه آواره شده‌اند و آنها به کمکهای بین‌المللی نیاز دارند.

عبدالغنی اوسو رئیس مشترک کانتون حسکه گفت، حدود۳۰۰ هزار تن به دلیل حملات اشغالگرانه‌ی دولت ترکیه و تبهکارانش مجبور به ترک خانه‌های خود شدند و اکنون در مدارس در مناطق اطراف زندگی می‌کنند و خاطرنشان نمود که در هر شرایطی ما در مقابل اشغالگری مقاومت می‌کنیم و پیروز خواهیم شد.

عبدالغنی اوسو یادآور شد، چون دولت ترکیه با حملات داعش و النصره موفقیتی بدست نیاورد ارتش خود را به منطقه آورد. وی گفت، "ارتش ترکیه نمی‌تواند به این حملات و وحشیگریها ادامه دهد. خلق منطقه دیگر مانند قبل نیستند. اکنون همه با هم متحد هستند. کورد، عرب و سریانی و سایر خلق‌های منطقه همه با هم به زندگیشان ادامه می‌دهند. ما در مقابل هر نیرویی که در مقابل اراده‌ی ما بایستد، مقاومت می‌کنیم.

"هیچ کس همکاری نکرد"

اوسو گفت، گام آغازین نقشه‌ی اشغالگری دولت ترک ایجاد منطقه‌ای اشغالی به عمق ۳۲ کیلومتر از سریکانی و گریسپی است و یادآور شد که صدها هزار تن به دلیل اشغالگری دولت ترکیه به ناچار آواره شده‌اند و در شرایط سختی به سر می‌برند. اوسو گفت، "در حسکه آوارگان در ۶۳ مرکز اسکان داده شده‌اند. ما از آوارگان حمایت می‌کنیم. برای آنها در منطقه دو کمپ ایجاد کردیم. ما نزدیک ۳ هزار خیمه برپا می‌کنیم. اداره‌ی خودمدیریتی با هر شیوه‌ای که شده از مهاجران حمایت می‌کند. اما غیر از اداره‌ی خودمدیریتی هیچ کس از مهاجران حمایت نکرد."

"تغییر دمگرافی منطقه"

اوسو خاطرنشان کرد که خلق‌های شمال و شرق سوریه برای پایان دادن به اشغالگری متحد شده و مقاومت می‌کنند، آنها با هم در مقابل اشغالگری به پا می‌خیزند. وی گفت، "می‌گویند که به بهانه‌ی بازگشت غیرنظامیان که مجبور به ترک سوریه شده‌اند، حمله کرده‌اند. اما اهالی سریکانی و گریسپی چه کسانی هستند؟ آیا آنها اهالی آن منطقه نیستند. کسانی که دولت ترکیه می‌خواهد در منطقه اسکان دهد تبهکارانی هستند که هیچ نسبتی با منطقه ندارند. با آواره کردن خلق منطقه می‌خواهد دمگرافی آن را تغییر دهد. خلق منطقه این شرایط را نمی‌پذیرند و می‌خواهند در خاک خود باشند. آنها تا پایان مقاومت می‌کنند. اجازه نخواهند داد تبهکارانی که از اطراف آمده‌اند در منطقه‌ی آنها ساکن شوند."

"دولت ترکیه موفق نخواهد شد"

اوسو اعلام کرد، دولت ترکیه همان طور که در عفرین دست به اشغالگری زد در سریکانی و گریسپی نیز آنرا تکرار نمود. وی گفت، "خلق این را نمی‌پذیرد و مقاومت می‌کند. آواره کردن مردم منطقه تلاش برای تغییر دمگرافی است. دولت ترکیه پیش از این نیز می‌خواست منطقه را اشغال کند. اما همانطور که پیشتر موفق نشد، اکنون نیز موفق نخواهد شد. خلق باید مقاومت کند تا پیروز شود."

اوسو در ادامه از سازمانهای بین‌المللی برای تدارک خورد و خوراک و ایجاد کمپ آوارگان درخواست کمک کرد و گفت، "چون آوارگان در مدارس اسکان داده شده‌اند، آموزش در مدارس متوقف شده است. نیروها و افکار عمومی بین‌المللی برای تامین نیازهای مردم منطقه باید راه‌حلی پیدا کنند."