عبدی: مقابله با حمله اشغالگرانه رژیم ترک در اولویت وظایف ق.س.د است

مظلوم عبدی، فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک اعلام نمود، در پی تهدیدهای ترکیه کنترل زندانی‌های داعشی به اولویت دوم تبدیل‌شده‌اند.

   آژانس خبری ان.بی.سی نیوز آمریکا در مصاحبه‌ای با مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک در درباره‌ی تهدید ترکیه و تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی از سوریه و تهدید تروریست‌های داعش پرسشهایی را مطرح کرده است. عبدی در این زمینه گفت، مبارزانی که مسئول کنترل زندانی‌های داعش بودند، قبل از حمله ترکیه  به منطقه مرزی منتقل شده‌اند.

   عبدی در این مورد گفته است "مبارزانی که مسئول نگهداری از هزاران اسیر داعش بودند، قبل از اینکه حمله پیش‌بینی‌نشده ترکیه به وقوع بپیوندد، به سمت مرزها حرکت کرده‌اند".

   عبدی همچنین اعلام کرد، "پس از آنکه آمریکا راه را برای حمله‌ی ترکیه به نیروهایمان باز کرد، اکنون محافظت از زندانی‌های داعش به "اولویت دوممان" تبدیل ‌شده است".

   فرمانده کل نیروهای سوریه دمکراتیک تأکید نمود "این مسئله برای ما مشکل بزرگی است. کسی در اینباره همکاری‌مان نمی‌کند".

​​​​​​​   در جریان عملیات های مبارزانمان در روژاوا علیه تبهکاران داعش، ١٢٠٠٠ تروریست داعش اسیر شده‌اند، بر اساس این گفته‌ی وی مسئولین پنتاگون اعلام نمودند "در بین این ١٢٠٠٠ نفر، ٢٠٠٠ تروریست تابعیت کشورهای خارجی رادارند، ١٠٠٠٠نفر دیگر هم عراقی و سوریه‌ای هستند."

​​​​​​​   مظلوم عبدی یادآور شد، مبارزانی که پیش از این کنترل زندانیها را به عهده داشتند، اکنون به سمت مرز حرکت کرده تا برای مقابله با حملات دولت ترکیه آماده شوند.

​​​​​​​   مظلوم عبدی همچنین گفت، "تمام خانواده‌های مبارزانمان در مناطق مرزی سکونت دارند به همین دلیل آن‌ها از خانواده و خاکشان دفاع می‌کنند."

​​​​​​​   دیدار مظلوم عبدی با این خبرگزاری چند ساعت پس از بیانیه‌ی دولت ترامپ انجام شد کە گفته بود، ترکیه بزودی به شمال و شرق سوریه حمله می‌کند و آمریکا از منطقه عقب‌نشینی کرده و دخالتی در آن نمی‌کند و نیروهای سوریه دمکراتیک را کە چندین سال با آنها همکاری نموده‌اند، تنها می‌گذارد تا با ترکیه بجنگند.

​​​​​​​   عبدی گفت: "بدون پرده می‌گویم، این اقدام ما را [از آمریکا] ناامید می‌کند". وی در ادامه گفت "این اقدام اعتماد سوریه به آمریکا را از بین برده وجهه‌ی آمریکا را خدشه‌دار می‌کند.

​​​​​​​   اردوغان به همه‌ی کوردها همچون تروریست نگاه می‌کند و ادعا میکند که آنها "امنیت کشورش را به خطر می‌اندازند."

​​​​​​​   عبدی همچنین تاکید کرد، "آنها هم اکنون در حال بررسی مذاکره با بشار اسد برای مقابله با ترکیه هستند". وی همچنین گفت، "این امر یکی از گزینه‌های پیش روی ماست."

​​​​​​​   مظلوم عبدی فرمانده نیروهای سوریه دمکراتیک از مردم آمریکا هم خواست تا برای کمک به آنها ترامپ را تحت فشار قرار دهند. وی گفت، "آنهایی که با شما علیه تروریسم بین‌المللی و داعش جنگیدند، اکنون به تنهایی با خطر جنگ روبه رو می‌شوند."