عضو ارشد حزب دمکرات کردستان سوریه عنصر فعال میت تُرک از آب درآمد

دولت اشغالگر ترکیه بعد از اشغال عفرین مزدوری به نام "صبحی رزقی" را که پیشتر در عفرین برای دستگاه اطلاعاتی ترکیه(میت) فعالیت جاسوسی کرده بود به عنوان رئیس انجمن منطقه جندرس منصوب کرده است.

دولت اشغالگر ترکیه بعد از اشغال عفرین مزدوری به نام "صبحی رزقی" را که پیشتر در عفرین برای دستگاه اطلاعاتی ترکیه(میت) فعالیت جاسوسی کرده بود به عنوان رئیس انجمن منطقه جندرس منصوب کرده است.

 

مزدوری به نام "صبحی رزقی" و از اعضای حزب دمکرات کردستان سوریه (پ.د.ک.س) در سال ٢٠١٣ همراه "ابو خدب" مسئول پ.د.ک.س و اهل روستای "دیوا" در جندرس، سعید عیسی و مراد رشو، سعی در برهم زدن مراسم یادبود شهدای بمباران شیمیایی هلبجه در جندرس کرده بودند. اکنون این دو خائن؛ سوبحی در ترکیه و سید عیسی در جندرس می‌باشند.

 

صبحی رزقی به صورت مخفیانه محصلین را برای انجام تظاهرات یا ملحق شدن به مزدوران "ارتش آزاد" ترغیب میکرد. این عنصر مزدور میت، جوانان را به کوچ به ترکیه ترغیب و اغفال میکرد.

 

صبحی رزقی در سال ٢٠١٣ از طرف "میت" ترکیه آموزش دیده و اوایل سال ٢٠١۴ مرکزی اینترنتی را در منطقه جندرس تأسیس کرده بود.

 

نامبرده بعد از بازگشت به منطقه هیچ کار مشخصی نداشت، اما مرتبا از منبعی نامشخص پول دریافت میکرد و این مبالغ را در یک صرافی در مرکز عفرین تحویل میگرفت.

 

در سال ٢٠١۵ به ترکیه رفته و سعی بر کوچ به آلمان را داشت اما بعد از شش ماه در اوایل سال ٢٠١۶ به منطقه جندرس بازگشت و مخفیانه شروع به ترغیب و اغفال جوانان علیه خودمدیریتی دمکراتیک کرد.

 

صبحی رزقی یک ماه قبل از حمله ارتش اشغالگر ترکیه به عفرین ناپدید شد. بعد از اشغال عفرین صبحی رزقی اینبار در تلویزیون ترکیه مشاهده شد. صبحی رزقی به مثابه رئیس انجمن جندرس که از طرف دولت غاصب ترکیه شکل گرفته، گماشته شده و در تلویزیون و مطبوعات حرف میزند.

 

طبق مستنداتی که آژانس خبرگزاری هاوار منتشر کرده، صبحی اطلاعاتی در مورد تمامی اعضای مسئولین دمکراتیک، اعضای آسایش، اعضای ی.پ.گ و ی.پ.ژ و تمامی اشخاصی که در خودمدیریتی سهیم بودند را به سازمان جاسوسی و تروریستی میت ترکیه داده و خانه و املاک معلمین را برای ترکیه فاش میکند تا این خانه‌ها را ضبط کرده و مزدوران مناطق دیگر را در آنها اسکان دهند.