عضو داعش: استخبارات ترکیه تمام جزئیات را می‌دانند

​​​​​​​یکی داعشی اهل تاجکستان که در باغوز تسلیم نیروهای ق.س.د شده در پاسخ به این پرسش که چگونه وارد سوریه شده‌اند می‌گوید؛ تمام جزئیات نزد استخبارات ترکیه است

رابطه داعش و ترکیه برملا شده است. یک داعشی که از سوی نیروهای سوریه دمکراتیک در روستای باغوز به اسارت گرفته شده در مورد چگونگی ورود به سوریه می‌گوید: " تمام جزئیات [این موضوع] نزد استخبارات ترکیه است."

 

ابو اسماعیل تاجیکی از اعضای داعش اهل کشور تاجکستان است. او می‌گوید که استخبارات دولت ترکیه از تمام جزئیات آمد و رفت اعضای داعش به سوریه آگاه است.

استخبارات ترک از تمام جزئیات آگاهند

ابراهیم فتح‌الله نام اصلی یک تبهکار داعشی اهل تاجکستان است، او پس از یکسال اقامت در استانبول سال ٢٠١۵ وارد خاک سوریه شده است. از استانبول به دیلوک می‌رود و سپس از آنجا به جرابلس تحت اشغال ترکیه می‌آید. در پاسخ به این پرسش که چه کسی شما را اینجا آورد؟ می‌گوید؛ "استخبارات رژیم ترک تمام جزئیات [این موضوع] را می‌دانند. وقتی که از مرز گذشتیم، سربازان ترکیه در مرز رویشان را برمی‌گرداندند و ما بدون مانع با کوله‌پشتی‌هایمان از مرز وارد خاک سوریه می‌شدیم. سربازان کاری به ما نداشتند و هیچ چیزی به ما نگفتند."

 

چگونه امکان دارد دولت ترک مطلع نباشد

این عضو داعش می‌گوید که در شهر مرزی دیلوک منتظر بود تا وارد خاک سوریه شود، سپس مأموران استخبارات میت وی را دستگیر وپس از بازجویی او را آزاد کرده‌اند. به گفته وی "مأموران استخبارات ترکیه از هر چیزی خبر دارند." عضو تاجیکستانی داعش می‌گوید؛ "ترکیه یک دولت است چگونه امکان دارد از وضعیت خبر نداشته باشد؟ به عنوان مثال یک روز در دیلوک گشت نیروهای استخبارات من را دیدند، از من پرسیدند در انتظار چه کسی هستی؟ من هم گفتم منتظر فردی هستم. چگونه امکان دارد آنان از چند و چون مسئله خبر نداشته باشند؟"

 

در پاسخ به این سئوال که زمان عبور از مرز و ورود به سوریه آیا سربازان ترکیه به شما چیزی نگفتند و آیا از آنچه شاهد بودید گمان نمی‌کردید؟ او گفت:"البته الان رفتار سربازان ترکیه را شبهه‌ انگیز می‌دانم. زیرا آن موقع من کوچک بودم، چیزی نمی‌فهمیدم."

 

هر چیزی ساخت ترکیه است

در مورد روابط داعش با ترکیه این عضو داعش می‌گوید:"ترکیه مدعی است که علیه داعش می‌جنگد، خوب، تو علیه آن می‌جنگی، اما تغذیه و تمام نیازهای روزانه آنان ساخت ترکیه است. اینها که مال افغانستان و یا آمریکا نیست. تمام مایحتاج داعش ساخت ترکیه و از سوی آنها تأمین می‌شد."

 

در همسایگی با دولت ترکیه روابط بسیار خوبی داشتیم

ابو اسماعیل تاجیکی تبهکار داعشی اهل تاجیکستان می‌گوید:"زمانی که داعش در مرزهای ترکیه مستقر بود روابط بسیار خوبی با آنان داشتیم. در تمام مناطق مرزی داد و ستد انجام می‌شد. تلفن، اینترنیت، خلاصه هر آنچه که لازم بود از ترکیه می‌آمد. الراعی در مرز قرار دارد، آنجا خوب کار می‌کردند. همه چیز خوب پیش می‌رفت."