عفرینی‌ها از ستمگری تبهکاران ترکیه و مزدوران کُرد اَ.ن.ك.س سخن گفتند

اعمال وحشیگرانه دولت ترکیه، تبهکاران القاعده‌ای او و مزدوران کُردش علیه خلق عفرین روزبروز افزایش می‌یابند. عفرینی‌هایی که بتازگی از عفرین خارج شده‌اند از آنچه که اعمال "مزدوران و خیانت‌کاران داخلی" عنوان کردند سخن به میان آوردند.

اعمال وحشیگرانه دولت ترکیه، تبهکاران القاعده‌ای او و مزدوران کُردش علیه خلق عفرین روزبروز افزایش می‌یابند. عفرینی‌هایی که بتازگی از عفرین خارج شده‌اند از آنچه که اعمال "مزدوران و خیانت‌کاران داخلی" عنوان کردند سخن به میان آوردند.

 

دولت تروریستی ترکیه پس از حمله به عفرین با همکاری القاعده، النصره و فراری‌های داعش و اشغال آن اکنون رفتاری وحشیانه را در قبال ساکنان اصلی منطقه در پی‌ گرفتە‌اند.

 

دولت ترکیه در چهارچوب توافق با روسیه در حال تغییر بافت نژادی عفرین است، روسیه با انتقال تبهکاران القاعده‌ای از غوطه شرقی و اسکان آنان در عفرین موافقت کرده است. از سوی دیگر فشار و زورگویی ارتش ترکیه و مزدوران آن علیه ساکنان اصلی عفرین ادامه دارد.

یکی از ساکنان عفرین به نام ی.ن که در حین اشغال منطقه نخواسته بود روستای خود را ترک کند پس از تشدید وحشیگری‌های ارتش ترک بناچار از عفرین خارج شد و به آنچه توسط تروریست‌ها علیه مردم منطقه صورت می‌گیرد با خبرگزاری فرات گفت‌وگو کرد.

 

نامبرده در سخنان خود می‌گوید که ارتش غاصب ترک خروج مردم از شهر را ممنوع اعلام کرده است و روزانه ساکنان را ربوده و آنان را شکنجه می‌کند.

 

ن.ج یکی از زنان روستاهای منطقه عفرین از تداوم خیانت گروهک مزدور "شورای ملی کردهای سوریه-ا.ن.ک.س" خبر داده و از پیشقراولی آنان برای سربازان ترکیه در حین گشت‌زنی و تفحص خانه‌های ساکنان خبر می‌دهد.

 

همه دارایی ما را غصب کردند

ی.ن می‌گوید که حین اشغال عفرین از سوی ترکیه در روستای خود مانده اما پس از ورود تبهکاران وابسته به ترکیه از وی بازجویی به عمل آمده و وی را تهدید به مرگ کرده‌اند. بنابراین قبل از دو روز پیش از عفرین خارج شده و در ایست‌های بازرسی آنچه را که بهمراه داشته از وی غصب کرده‌اند. به گفته وی تبهکاران برای ترک عفرین از وی پنج هزار لیره سوری مطالبه کرده‌اند و آنچه را که بهمراه داشته است از وی گرفته‌اند.

 

منع عبور و مرور ادامه دارد

ی.ن در بخشی دیگر از سخنان خود به تداوم وضعیت منع عبور و مرور از ساعت ٢٠ هر شب خبر داد. به گفته ی.ن یکی از برادران وی به دلیل خروج از خانه در شب بازداشت شد و پس از دو روز شکنجه آزاد گردید.

 

ی.ن از شکنجه‌های سالمندان روستاها از سوی مزدوران کُرد ا.ن.ک.س وابسته به اردوغان سخن به میان آورد. نامبرده می‌افزاید که مزدوران کُرد شورای ملی کردهای سوریه سالمندان را با ترکه شکنجه کردند و خیانت مزدوران به شدت وی را خشمگین کرده است.

 

احشام ما را ضبط کردند

ی.ن در ادامه از ربودن شهروندان و ساکنان منطقه از سوی تبهکاران و مزدوران وابسته به رژیم تروریستی ترکیه سخن گفت. او افزود:"علاوه بر ربودن افراد و ساکنان کُرد منطقه، اموال و احشام ما را هم غصب کردند. ٢٢ رأس احشام برادرزاده‌ام را ضبط کردند. روستاها را یکی پس از دیگری غارت کردند. تبهکاران و مزدوران کُرد اجازه بازگشت به ساکنان روستاهای داره و باسوته را نمی‌دهند."

 

اعضای ا.ن.ک.س پیشقراول سربازان ترکیه و تبهکاران القاعده شده‌اند

ن.ج یکی از زنان عفرین با استفاده از تلفن اطلاعاتی را از وضعیت جاری در عفرین به خبرگزاری فرات رساند. به گفته وی اعضای شورای ملی کردهای سوریه که از سوی جریان فکری بارزانی‌‌ها در دهوک –جنوب کردستان آموزش نظامی دیده بودند پس از انتقال به عفرین از راه ترکیه، پیشاپیش سربازان ترک و تبهکاران القاعده خانه‌های مردم را مورد تفتیش قرار می‌دهند. طبق گفته‌های ن.ج عناصر خائن شورای ملی کردهای سوریه خانه‌های مبارزان ی.پ.گ/ی.پ.ژ و میهن‌دوستان کُرد را به سربازان ترک نشان می‌دهند و در غارت این خانه‌ها به آنان کمک می‌کنند. به گفته ن.ج مزدوران کُرد از سوی خودروهای زرهی رژیم ترکیه مورد محافظت می‌شوند.

 

ن.ج به خبرگزاری فرات گفت که ارتش ترکیه، القاعده و خائنان ملی کُرد (گروهک مزدور شورای ملی کردستای سوریه) مشترکا عفرین را اداره می‌کنند. این زن ساکن عفرین از باجگیری ارتش ترکیه و مزدوران تروریست وی خبر داد و افزوده است که برای بازگشت یک خانواده به روستای باسوته خواستار ٣٠٠ هزار لیره سوری بوده‌اند.