عفرینی‌های خشمگین: سوگند که انتقام سهمگینی از اشغالگران می‌گیریم

ساکنان عفرین برای نجات از حملات وحشیانی رژیم تروریستی ترکیه و گروههای تبهکار همکار وی به منطقه شهبا کوچ کرده و در میان اراضی مین‌گزاری شده، زندگی تازه‌ای را از سر گرفته‌اند. این شهروندان خشم خود از اشغالگری ترکیه در عفرین را به وضوح بیان نمودند و در سخنان

ساکنان عفرین برای نجات از حملات وحشیانی رژیم تروریستی ترکیه و گروههای تبهکار همکار وی به منطقه شهبا کوچ کرده و در میان اراضی مین‌گزاری شده، زندگی تازه‌ای را از سر گرفته‌اند. این شهروندان خشم خود از اشغالگری ترکیه در عفرین را به وضوح بیان نمودند و در سخنان خود اعلام کردند که دولت ترکیه انتقام سنگینی را بابت حمله و اشغال عفرین پرداخت خواهد کرد

 

پس از حمله ائتلاف داعش-ترکیه- القاعده و النصره به شهر عفرین، صدها هزار نفر از ساکنان آن بناچار مجبور به کوچ در اراضی بخش شراوا و کانتون عفرین شدند.

عفرینی‌ها در روستاهای تل‌سوسن، تل قرا، زیارت، ازهر، تل‌رفعت. و تل‌شعیر واقع در شهبا اسکان می‌یابند. صدها هزار نفر از مردم در این خانه‌ها که پیشتر از سوی داعش مین‌گذاری و تخریب شده‌اند اسکان داده می‌شوند. شهروندان عفرین حین خروج از شهر تنها توانستند لباسهایی را که پوشیده بودند با خود خارج کنند و تصاویر خبرگزاری‌های بین‌المللی از غارت این شهر از سوی عناصر وابسته به اردوغان جهانیان را در بهت و حیرت فرو برد.

 

اگر چه مجلس کانتون شهبا درصدد تأمین نیازهای ضروری خلق هستند، اما تعداد زیاد آوارگان بحدی است که فراهم نمودن آن برای این کانتون دشوار است. عفرینی‌ها به آب، غذا و خدمات پزشکی نیازمندند و در خانه، کارگاه و حیاط خانه‌‌ها اسکان داده می‌شوند.

 

شهروندان عفرین در گفت‌وگو با خبرگزاری فرات تصریح کردند که تحت هیچ شرایطی اشغالگری ترک‌ها را بر خاک خود نمی‌پذیرند و قطعا بزودی به سرزمین و خانه خود برمی‌گردند و دولت ترک را ناچار به فرار خواهند کرد.

 

دست از عفرین برنمی‌داریم

حوریه شیخو از اهالی روستای متینا واقع در بخش شرا عفرین به شهبا آواره شد و در حیاط خانه‌ای در روستای تل قرا ساکن شد. او همراه با چهار خانواده دیگر در حیاط این خانه است. حوریه می‌گوید: اکنون اینجاییم، چهار خانواده‌ایم. تعدادمان ٢٠ نفر است. نه آب، نه نان و نه دارو. محل زندگی را خودتان دیدید. خداوند اردوغان را نابود کند. به دنیا می‌گوییم که ما از عفرین دست برنمی‌داریم و به خانه خود برمی‌گردیم."

 

خانه‌های مینگزاری شده

زینب حبش یکی دیگر از زنان آواره است. او در یکی از خانه‌های تخریب شده روستای تل قهار همراه با پنج فرزند خود زندگی می‌کند. زینب حبش گفت:" دو اتاق این خانه مین‌گذاری شده است و آنها نمی‌توانند مرگ فرزندان خود را میادین مینگزاری شده شاهد باشند، حبس افزود: امکانی برای تداوم زندگی ندارند و وضعیت نگران کننده‌ای اینجا حاکم است.

 

نام نویسی آواره‌ها

از خانه‌ی محل اسکان زینب که خارج شویم به تعداد زیادی از شهروندان آواره‌ای برمی‌خوریم که برای نام نویسی در مقابل محل مجلس خلق احرز گردهم آمده‌اند. محمد رسلان از اعضای مجلس خلق احرز به خبرگزاری فرات گفت:"صدها هزار نفر از مردم عفرین آواره شده‌ و فورا به کمک‌های اولیه نیاز دارند. امکانات ما بسیار محدود است. بشدت به غذا و سرپناه برای آوارگان نیازمندیم."

 

به مقاومت عفرین سربلندیم

عایشه حسین عضو مجلس خلق احرز گفت:"نیازهای اولیه مردم را تثبیت کرده‌ایم و به هیچ عنوان خلق عفرین را تنها نخواهیم گذاشت. قطعا عفرین را از لوث اشغالگران پاکسازی می‌کنیم. خلق ما برای مدت کوتاهی اینجا می‌مانند و با همکاری همدیگر به خلق خود خدمت خواهیم کرد. به مقاومت خلقمان در عفرین سربلندیم. عفرین را از چنگال دولت ترک نجات می‌دهیم."

 

سوگند انتقام از اشغالگران

گولیزار دلیار زنی سالمند است که از حلب به عفرین آمد و سپس از عفرین به شهبا آواره شد. گولیزار می‌گوید:"برای چندمین بار مجبور به آوارگی شدیم. خدا خانه ارودوغان را بر سرش ویران کند. دعا می‌کنیم آنچه بر سر ما آورد صدبرابر بر سر وی و خانواده‌اش بیاید. اردوغان باید بداند که میهنمان را به وی نمی‌دهیم. امروز شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم، اما فرزندان ما انتقام تاریخی را از اشغالگران می‌گیرند."