غارت عفرین از سوی ترکیه ادامه دارد

ارتش غاصب تُرک و تبهکاران وی برای وادار کردن کردها به تَرک عفرین غارت خانه‌ها و اموال ساکنان واقعی را شدت بخشیده‌اند

ارتش غاصب تُرک و تبهکاران وی برای وادار کردن کردها به تَرک عفرین غارت خانه‌ها و اموال ساکنان واقعی را شدت بخشیده‌اند

 

فراری‌های داعش و النصره همراه با سربازان دولت تروریستی ترکیه هم خانه و کاشانه‌ خلق عفرین را غصب می‌کنند و از سوی دیگر کردها را وادار به ترک خاک آبا و اجدادی خود می‌کنند. ترکیه با همکاری روسها وسکوت جامعه جهانی هزاران خانواده تبهکاران را از غوطه، اعزاز و مناطق دیگر به عفرین آورده و در روستاهای غصب شده مستقر کرده است.

 

شهروندانی که از ترس جنایت‌های سربازان تُرک به شهبا پناهنده شده‌اند برای کنترل خانه و باغ‌های خود حین سفر به عفرین مورد شکنجه و تهدید دولت ترکیه و گروههای مزدور وی قرار می‌گیرند. به گفته کسانی که از عفرین دیدن کرده‌اند تمام اموال آنان به غارت برده شده‌ است.

ه.ه هفتاد ساله که نخواست نامش فاش شود هفته گذشته از شهبا به عفرین رفت. این عفرینی به خبرگزاری فرات گفت:"برای کنترل خانه به روستای "قوده" رفتم، هیچ چیزی را در خانه‌ برایم باقی نگذاشته‌اند. تمام خانه‌های روستا را غارت کرده‌اند. تبهکاران اقدام به بریدن درختان زیتون ما کرده‌اند، ما را متهم کردند که از سربازی فرار کرده‌ایم. فردی با ٧٠ سال سن چگونه می‌تواند سربازی کند؟"

 

تخریب مسجدها در ماه رمضان

به گفته ه.ه برخی خانه‌های روستای قده تخریب شده‌اند. وی افزود:"روستای ما ١٨ خانه داشت. ترکیه مسجد روستا را هم ویران کرده است. در کجای دنیا در ماه رمضان مسجد را ویران کرده‌اند؟ ۴٠ تا ۵٠ خانواده عرب را در روستای ما اسکان داده‌اند. نمی‌دانم که اینها را از کجا آورده‌اند و تمام محصولات ما را غصب کرده‌اند."