غریب حَسو: هیچ نیرویی نمی‌تواند آفتاب خلق آزاد را به تیرگی بکشاند

غریب حَسو از اعضای شورای اجرایی حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د طی سخنانی درباره عملیات نظامی احتمالی دولت ترکیه مقابل کانتون عَفرین اعلام کرد :"چگونه وحشیگری‌های تبهکاران داعش را در حماسه کوبانی درهم کوبیده و نابود کردیم ،...

غریب حَسو از اعضاء شورای اجرایی حزب اتحاد دمکراتیک- پ.ی.د طی سخنانی درباره عملیات نظامی احتمالی دولت ترکیه مقابل کانتون عَفرین اعلام کرد :"چگونه وحشیگری‌های تبهکاران داعش را در حماسه کوبانی درهم کوبیده و نابود کردیم ، با همان روحیه مبارزه‌جویانه نیز از کانتون عَفرین در برابر ظالمان دفاع خواهیم کرد. هیچ نیرویی قادر نیست آفتاب خلق آزاد را به تاریکی بکشاند".

 

غریب حَسو در ادامه سخنان خود گفت:" تهدیدات اخیر دولت ترکیه در رابطه با اشغالگری کانتون عَفرین مسئله ای تازه نیست و در چند سال گذشته مسئولان حکومت آ.ک.پ همیشه از این نوع تهدیدات انجام داده‌اند. دولت ترکیه قادر به اشغال کانتون عَفرین نیست و تنها با  جنگ روانی خواستار ضربه زدن به پروژه سیستم فدرال دمکراتیک در شمال سوریه می باشد. چرا که سیستم مزکور ضد منافع نژادپرستی ذهنیت نوعثمانی حکومت آ.ک.پ می باشد.

 

خلق های موجود در روژاوای کردستان – شمال سوریه آزادی خود را بدست آورده اند و در این راه نیز هزاران شهید برای آن تقدیم نموده‌اند، هیچ نیرویی نمی تواند اراده این خلق ها را بشکند".


حَسو در ادامه اظهارت خود خاطر نشان کرد:" دولت ترکیه خود در درون بحرانی سیاسی و اجتماعی گرفتار شده است. این چگونه است که می خواهد برای دولت های همسایه به ویژه روژاوای کردستان به نیروی چاره یابی بدل شود؟

 

دولت ترکیه با این نوع سیاست‌های اشتباه و حریصانه منجر به نابودی خود می شود و این یک نیز بخوبی از هم اکنون بارز می باشد".

 

غریب حَسو از اعضاء شورای اجرایی پ.ی.د در پایان سخنان خود دست نشان کرد:" تاریخ دولت ترکیه مملو از قتل عام ، تاراج و ویرانی است و فرهنگ گفتگو و دیالوگ را دارا نمی باشد. این دولت در سده های مختلف با هدف مستعمره کردن زادگاه ملت‌های دیگر درپی منافع خود بوده است. چگونه وحشیگری های تبهکاران داعش را در حماسه کوبانی درهم کوبیده و نابود کردیم ، با همان روحیه مبارزه جویانه از کانتون عَفرین در برابر ظالمان نیز دفاع خواهیم کرد. خلق های موجود در روژاوای کردستان – شمال سوریه عهد بسته‌اند که دربرابر هر گونه وحشیگری نسبت به خاک خود مبارزه و مقاومت کنند، چراکه فرزندان حقیقی این سرزمین ایشانند".