فرح صابر: رژیم ترکیه سیاست خشنی را علیه منطقه به اجرا گذاشته است

​​​​​​​"رژیم ایران به دولت ترکیه خدمت می‌کند تا به حضور خود در سوریه ادامه دهد و اینگونه از نیروهای ایران در سوریه محافظت کند."

فرح صابر پروفسور در تاریخ معاصر و متخصص امور ایران، ترکیه و تحولات خاورمیانه در اولین روز کارگروه "کشتار نژادی و تغییر دمگرافی در عفرین" اظهار کرد که ترکیه سیاست‌های خصمانه‌ای را در منطقه پیش گرفته و وضعیتی متفاوت با واقعیت‌های جاری را مد نظر قرار داده است

 

وی تأکید کرد که اردوغان الزامیست به مبانی بین‌المللی و حقوق کشورهای همجوار خود احترام بگذارد و با خاطرنشان کردن انتقال بیگانگان و کوچ اجباری مردم عفرین تصریح نمود که آنچه در این منطقه روی می‌دهد تغییر دمگرافی و تحمیل سیاستی مغایر با واقعیت‌های منطقه است.

 

فرح صابر گفت:"می‌خواهم بگویم آنچه که اکنون در عفرین روی می‌دهد از لحاظ فرهنگی و زبانی یک ژینوساید است. ترکیه مدعی است که وضعیت تازه را با سیاستی نرم در پیش گرفته اما واقعیت موجود ادعاهای ترکیه را رد می‌کند ونشان می‌دهد که ترکیه سیاست‌های خشنی را در منطقه به پیش می‌برد."

 

فرح صابر پروفسور در تاریخ معاصر و متخصص امور ایران، ترکیه و تحولات خاورمیانه افزود:"رژیم ایران به دولت ترکیه خدمت می‌کند تا به حضور خود در سوریه ادامه دهد و اینگونه از نیروهای ایران در سوریه محافظت کند. رژیم ایران خوب می‌داند که تحولات در منطقه بر روابط آنان با ترکیه تأثیر خواهد گذاشت."