فرمانده جیش الثوار: اول جنگ با ترکیه در عفرین، سپس جنگ علیه داعش در دیرالزور

سکوت ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در برابر حملات رژیم ترکیه (مهمترین حامی داعش) به عفرین نیروهای ق.س.د را وادار به انتقال بخشی از نیروها برای صیانت از دستاورهای مبارزه دمکراتیک شمال سوریه غرب فرات کرد.

سکوت ائتلاف بین‌المللی ضدداعش در برابر حملات رژیم ترکیه (مهمترین حامی داعش) به عفرین نیروهای ق.س.د را وادار به انتقال بخشی از نیروها برای صیانت از دستاورهای مبارزه دمکراتیک شمال سوریه غرب فرات کرد.

 

خلف محمد یکی از فرمانده‌‌های نیروهای انقلابی موسوم به جیش الثوار در گفت‌وگو با خبرگزاری هاوار انتقال بخشی از نیروهای تحت فرمان خود به عفرین را تأیید کرده و افزود:"جنگ برای محافظت از عفرین بر نبرد با داعش اولویت دارد. در صورت نیاز تمام نیروهای خود را از شرق فرات به عفرین اعزام می‌کنیم".

 

خلف محمد در سخنان خود تصریح کرد که شرکت در مقاومت تاریخی عفرین بر جنگ با داعش در دیرالزور برای نیروهای جیش الثوار ارجحیت دارد و خاطرنشان کرد:"خلق عفرین به نمایندگی از تمام بشریت به جنگ با تروریست‌ها می‌پردازند. مبارزان از عفرین، کوبانی، رقا. دیرالزور و تمام مناطق دیگر شمال سوریه به عفرین رفته و برای محافظت از عفرین جان خویش را فدا می‌کنند. اجازه نخواهیم داد که عفرین همچون مناطق دیگر مورد مصالحه ترکها و روسها قرار گیرد. عفرین در گلوی آنان خواهد ماند."

 

این فرمانده نیروهای انقلابی در ادامه مواضع ریاکارانه ائتلاف بین‌المللی ضدداعش و سکوت در قبال کشتار مردم عفرین از سوی دولت ترکیه و فراری‌های داعش را یادآوری کرده و افزود:"ما سکوت ائتلاف ضد داعش را محکوم می‌کنیم و بخشی از نیروهای خود را به عفرین منتقل کرده‌ایم تا در فقدان موضع شرافتمند دولت‌های اتحادیه عرب در قبال تجاوز ترکیه به سوریه از عفرین و خاک سوریه دفاع کنیم."

 

محمد خلف اظهار کرد:"خلق عفرین آنچه را که در توان داشت برای آزادی رقا و دیرالزور به انجام رساند. مبارزان عفرینی در تمام شمال سوریه علیه داعش جنگیدند. اکنون نوبت مبارزان رقا و دیرالزور است تا به ندای خلق عفرین پاسخ دهند و در مقابل اشغالگری ترکیه بأیستند."

 

محمد خلف فرمانده نیروهای جیش الثوار در پایان سخنان خود افزود:" برای ما آنقدر مهم نیست که ائتلاف ضدداعش تصمیم ما را می‌پذیرد یا نه. ائتلاف ضدداعش و در رأس آن ایالات متحده آمریکا مسئول عقب‌نشینی ما از دیرالزور است. دفاع از عفرین اولویت اول ماست و از جنگ با داعش در دیرالزور مهمتر است. در صورت نیاز بخش دوم و حتی سوم نیروهای خود را از دیرالزور به عفرین منتقل می‌کنیم تا در برابر دولت تُرک بأیستیم."