فرماندهی ق.س.د به درخواست وزارت دفاع سوریه پاسخ داد

فرماندهی نیروهای سوریه دمکراتیک در پاسخ به بیانیه وزارت دفاع سوریه مبنی بر پیوستن این نیروها به ارتش سوریه بیانیه‌ای منتشر کرد.

وزارت دفاع سوریه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای از نیروهای سوریه دمکراتیک خواست تا برای مقاومت علیه حملات اشغالگرانه رژیم ترک به نیروهای ارتش سوریه بپیوندند.

فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک با انتشار بیانیه‌ای به درخواست وزارت دفاع سوریه پاسخ داد.

در بیانیه فرماندهی کل ق.س.د آمده است: "ما به عنوان فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک از هر تلاشی که برای دفاع از سوریه و پایان دادن به حملات ترکیه علیه میهن و خلقمان باشد حمایت می‌کنیم. موضع ما از آغاز آشکار بوده است. باید اتحادی مبنی بر راه‌حل سیاسی که خودویژگیهای ق.س.د و سازمانی آنرا به رسمیت بشناسد آغاز شود. لازم است مکانیزم صحیحی برای نوسازی سازمانی نهاد ارتش سوریه در چهارچوب تلاش وحدت‌بخش در پیش گرفته شود.

نیروهای سوریه دمکراتیک سالهاست در مقابل چشمان جهانیان برای دفاع از سوریه و جهان با داعش جنگیده و به خلافت آن در سوریه و جهان پایان داده‌اند. قهرمانانی که شایسته قدردانی و تقدیر هستند نیازی به حل و فصل وضعیت عفو و احکام صادر شده علیه جنایتکاران و تروریست‌ها ندارند.

نیروهای سوریه دمکراتیک نظامیانی هستند که بر مبنای سازمانی شکل گرفته‌اند. ما لحن وزارت دفاع سوریه نسبت به اعضایمان را کاملا رد می‌کنیم.

وزارت به جای مخاطب قرار دادن اعضا لازم بود، فرماندهی کل نیروهای سوریه دمکراتیک را خطاب قرار داده و از در دیالوگ وارد می‌شد."