فرماندهی ق.س.د: راه بین‌المللی در کنترل نیروهای ق.س.د است

زریک، یکی از فرماندهان ق.س.د که فرمانده‌ی جنگ میان رودکو و عین عیسی و گری سپی است اعلام کرد، ارتش اشغالگر ترکیه برای آنکه کانتونهای جزیر و کوبانی را از هم جدا کند، با همه‌ی توان خود حمله می‌کند، اما ق.س.د همه‌ی حملات را خنثی کرده است.

   تبهکاران دولت ترکیه با همکاری هسته‌های مخفی داعش پس از آنکه نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک تبهکاران را در سریکانی و گریسپی شکست دادند، تلاش می‌کنند تا وارد روستاهای اطراف عین عیسی و راه بین‌المللی شوند.

   ق.س.د همه‌ی حملات و تلاشهای تبهکاران را که قصد داشتند خود را به راه میان کانتون جزیره و فرات که مناطق منبج، رقا و دیرالزور را به هم متصل می‌کند، خنثی کردند. اینگونه تبهکاران تلاش می‌کنند این منطقه را محاصره کنند.

   گیوارا زریک که فرماندهی امنیت جاده بین‌المللی "ام فور" را بر عهده دارد به خبرگزاری فرات گفت دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش با همکاری تبهکاران داعش از نهم اکتبر به کانتونهای روژاوا حمله می‌کنند.

   زریک اشاره کرد، دولت اشغالگر ترکیه از راه هدف قرار دادن مناطق تاریخی مانند سریکانی و تل خلف تلاش می‌کند تا تاریخ و تمدن روژاوا را نابود کند، تا تمدن کوردی را پنهان کرده و سناریوی عثمانی را تکرار کند.

   فرمانده زریک همچنین اعلام کرد، پس از شکست و وارد آمدن خسارات بسیار به تبهکاران در سریکانی و گریسپی، تبهکاران دولت ترکیه با پشتیبانی هسته‌های مخفی داعش تلاش می‌کنند تا خود را به جاده‌ی بین‌المللی که شاهراه میان کانتونهای روژاواست، برسانند.

   زریک همچنین گفت، دولت اشغالگر ترکیه هرگز نمی‌تواند این کانتونها را که کورد، عرب و سریانی در آن زندگی می‌کنند، از هم جدا کند. همان طور که تبهکاران داعش در سالهای ۲۰۱۳-۲۰۱۴  نتوانستند این کار را انجام دهند.

   زریک همچنین اظهار داشت، پس از تلاشهای بسیار تبهکاران می‌خواستند خود را به جاده‌ی بین‌المللی برسانند اما متحمل ضربه‌ی سنگینی شدند. اکنون نیز این جاده در کنترل نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک است.

   در پایان این فرمانده‌ی ق.س.د اعلام کرد، ق.س.د قول دفاع از غیرنظامیان شمال و شرق سوریه را داده است، به همین دلیل مبارزان ق.س.د برای حفاظت از خاکشان جان خود را فدا خواهند کرد.