فعال رسانه‌های آزاد در حملات هوایی ترکیه به سریکانی شهید شد

ی.ر.د اعلام کرد که ودات اردمجی در حملات رژیم اشغالگر ترک به سریکانی به شهادت رسیده است

اتحادیه رسانه‌های شمال و شرق سوریه (ی.ر.د) در بیانیه‌ای کتبی اعلام کرد که فعال عرصه رسانه ودات اردمجی در حملات رژیم اشغالگر ترک به سریکانی به شهادت رسید.

در این بیانیه آمده است:

"رفیقمان ودات اردمجی که سالها در مراکز جداگانه‌ی رسانه‌های آزاد فعالیت نموده بود با آغاز حملات دولت اشغالگر ترک و تبهکارانش به شمال و شرق سوریه به سریکانی رفته و برای بازتاب وقایع این جنگ کار نمود، سرانجام در سریکانی به کاروان شهیدان رسانه‌‌های آزاد ملحق شد.

فعالان رسانه‌های آزاد به رغم تمام فشارها و ستمی که بر آنان می‌رود از پیگیری واقعیت‌های رسانه‌های آزاد پا پس نمی‌گذارد و به رهروان راه حقیقت و روشنایی مبدل می‌گردند. آنان همیشه هدف حملات اشغالگران و همکارانشان قرار گرفته‌اند.

رفیق ودات اردمجی در شرایطی که راه پیشکسوتان رسانه‌های آزاد آپه موسی، غربتلی ارسوز، دنیز فرات، نوژیان ارهان، دلیشان ایبیش و رزگار آدانمش را پیش گرفته بود در ١١ اکتبر در حملات هوایی ارتش ترک به سریکانی به شهادت رسیده است.

برادر وی علیه داعش جنگید و شهید شد

یکی از برادارن رفیق ودات اردمجی سال ٢٠١۵ در زمانی که تبهکاران داعش به سریکانی حمله کرده بودند به شهادت رسید. رفیق ودات اردمجی هم در حملات هوایی ١١ اکتبر ٢٠١٩ ارتش ترک به سریکانی به کاروان شهیدان ملحق شد.

برای بازتاب واقعیت‌های جنگ فعالیت کرد

رفیق ودات اردمجی اخیرا در حال تهیه مستندی در مورد زندگی کودکان ایزدی نجات یافته از جنگ باقوز توسط نیروهای سوریه دمکراتیک بود، وی با آغاز حملات نابودگرانه دولت ترک به روژاوا برای انعکاس واقعیت‌های این جنگ به جهان خارج فعالیت رسانه‌ای را از سر گرفت.

ما اتحادیه رسانه‌های دمکراتیک شمال و شرق سوریه (ی.ر.د) ودات اردمجی و فعالان رسانه‌های آزاد شیخموس احمد، محمد حسن رشید و دلوان را که دو روز پیش از آن در حملات اشغالگرانه به سریکانی به ‌شهادت رسیده بودند را گرامی داشته و مراتب تسلیت خود را با خانواده‌های آنان اعلام می‌کنیم.

مشخصات شهید به این شرح است:

نام و نام خانوادگی: ودات اردمجی

نام مادر و پدر: رمزیه – فاتح

تاریخ تولد: ١٨/ ٨/ ١٩٩٢

زمان و مکان شهادت: ١١ اکتبر ٢٠١٩/ سریکانی