فعالان فرهنگی کُرد خراسان: شرم ابدی برای ظالمین و ساکتین و مشوقین این ستم تاریخی است

چهل تن از فعالان فرهنگی کُرد خراسان در رابطه با حملات رژیم اشغالگر ترکیه علیه کانتون عفرین و کشتار مردم بیگناه این منطقه بیانیه‌ای صادر کرده‌اند.

چهل تن از فعالان فرهنگی کُرد خراسان در رابطە با حملات رژیم اشغالگر ترکیە علیە کانتون عفرین و کشتار مردم بی گناە این منطقە بیانیەای صادر کردەاند.

 

فعلان فرهنگی کرد خراسان در بیانیە خود آوردەاند؛" عفرین, عفرین قهرمان و شجاع, عفرین تنها و زخمی و خاموش و دوردست و دور از چشم, در تهاجم گسترده‌ی آل عثمان و سلفی‌های آدمخوار, در نهایت مظلومیت, در آستانه‌ی تصرف کامل, قرار گرفته ‌است.

 

خاک عفرین را مزدوران ترکیه در سایه‌ی اختلافات خانه‌برانداز کردها و سکوت سیاستمداران منفعت‌طلب منطقه و جهان, تصرف می‌کنند, اما قلبش را هرگز. قلب عفرین, در جای جای جهان, دست کم در سینه‌ی میلیون‌ها کرد صبور و سربلند و میلیونها انسان آزاده و کُرد دوست می‌تپد و این قلب تصرف‌شدنی نیست. خائنان محلی و منطقه‌ای و بین‌المللی خود می‌دانند که، هیچ دیکتاتور و متجاوزی نتوانسته بر عاشقان و آزادگان حاکم شود. چه بیافتد و چه بایستد, حق با عفرین و کُردهای هماره مظلوم است."

 

این بیانیە در ادامە می افزاید:"ما فعالان فرهنگی کُرد خراسان، هجوم ‌جمعی ارتش اردوغان و مزدورانش به عفرین و تصرف بخش‌های از این شهر مقاوم و قهرمان، ریختن خون شهروندان معصومش و سکوت بی‌معنی و بزدلانه و تاجرانه‌ی سیاستبازان دور و نزدیک را به‌شدت محکوم می‌کنیم و از آزادگان و دلسوزان و آگاهان جهان می‌خواهیم دربرابر این تعدی آشکارا, بیش از این سکوت نکنند. خدا با عفرین و دلهای تپنده برای عفرین است و دیر نخواهد بود روزی که حقوق پایمال شده‌ی مظلومان در سایه‌ی آگاهی و یکدلی و پایداری آنان و عنایت و مدد خدای بزرگ، به آنان برگردد و شرم ابدی برای ظالمین و ساکتین و مشوقین این ستم تاریخی، بماند."

 

فعالان فرهنگی کرد خراسانی:

۱-علیرضا سپاهی لایین

۲-رویا  اسماعیلیان

۳-آیدا  عباسی

۴-یلدا  عباسی

۵-سمیە رهنما

۶-مهندس علیرضا شایستە

۷-محمدقربانی

۸- سارا سودمند

۹- گلی شادکام

۱۰- مهدی جعفرزاده

۱۱- محمدرحیمی( آوات)

۱۲. محبوبه سعادتمند

۱۳. علی رجب زادە (گلیل)

۱۵- جواد رضایی

۱۶- جلیل علیزادە

۱۷- مهدی رضازادە باجگیران

۱۸- محبوبە رضازادە باجگیران

۱۹- مریم خطیبیان

۲۰- فاطمە بزمی

۲۱- حسن شایستە

۲۲- حسین شایستە

۲۳- رزگار سپاهی ( زیدی )

۲۴-عباسعلی عفتی

۲۵- ناصر خاکشور

۲۶-دکتر صادق فرهادی

۲۷-محمدقربانی

۲۸-محمودفرخنده

۲۹- مهدی گنج بخش لاین

۳۰- علی گنج بخش لاین

۳۱- احمد رمضانی لاین

۳۲- شیرین کردستانی لاین

۳۳- زانیار گنج بخش لاین

۳۴- حسن سیفی تیتکانلو

۳۵- احمد علینیا اوغاز

۳۶-حمید احمدی

۳۷-جواد علی نیا(دیار)

۳۸- مسلم‌مطلبی

۳۹-آگرين حسين زاده

۴۰-اوین فرخنده