فعالیت‌های مجدد داعش در مناطق اشغال شده

تبهکاران داعش بار دیگر در مناطق اشغال شده و روستاهای حوالی گری سپی در حال فعالیت هستند. نوشته‌هایی مبنی بر بازگشت داعش بر دیوارها نوشته شده و ساکنان منطقه تهدید می‌شوند، در همین رابطه بر دیوارهای شهرک العلی باجیلیه شعارهایی در حمایت از داعش نوشته شده است.

منابعی از داخل شهرک العلی باجیلیه در شمال مناطق روستایی گری سپی اعلام کرده‌اند که شعارهای حمایت از داعش بار دیگر بر دیوار خانههها و مدارس، در کوچه‌های اصلی این شهرک نوشته شده است. با نوشتن این شعارها داعش به تهدید ساکنان منطقه می‌پردازد.« توبه کنید و به خدا بازگردید»، «دولت داعش پاینده است»، «دولت اسلامی باز می گردد»، «به خدا بازگردید»، از جمله شعارهایی هستند که اخیرا در این شهرک مشاهده شده‌اند.

طبق اخبار بدست آمده از این منطقه شعارها شب گذشته بر دیوارهای مدارس شهر العلی باجیلیه نوشته شده‌اند. منابع داخلی اعلام کرده‌اند که اخیرا شماری از تبهکاران داعش به مناطقی بازگشته‌اند که نیروهای ترک در آنجا حضور دارند. یکی از فرماندهان تبهکاران به نام «خالد العقال» که یکی از فرماندهان مهم تبهکار به شمار رفته و مسئول اطلاع‌رسانی تبهکاران بوده است نیز به منطقه بازگشته است.

نشانه‌های احیا و ظهور مجدد داعش نه فقط از طریق نوشته‌های این گروه تروریستی معلوم می‌شود، بلکه همزمان نشانه‌های احیای این گروه از شعارهایی نیز مشاهده می‌شود که گروه تحت عنوان ارتش میهنی سوریه سر می‌دهند. سناریوی عفرین مشخص‌ترین نمونه‌ای است که در مسیر اهداف اهداف داعش به اشغال درآمده است.

این دومین بار است که نمونه‌هایی از این شعارها بر دیوارها نوشته می‌شوند. در پایان ماه مارس بسیاری از نوشته‌ها و شعارهای مبنی بر حمایت داعش بر دیوارهای این شهرک نیز نوشته شدند. اما تبهکاران ارتش میهنی سوریه در ظاهر به سرعت این شعارها را پاک کردند. ساکنان منطقه نیز علیه این شعارها، سیاستهایی که پیگیری می‌شوند و بی‌ثباتیهای منطقه اشغال شده تظاهراتی را برگزار کردند.