فوزا یوسف: آتش‌بس توطئه است، نباید سازمان ملل در این جنایت شریک شود

عضو شورای مدیریتی کنگره‌ی ستار اعلام کرد، آتش‌بس با دولت ترک در مقابل خلق‌های منطقه توطئه است و از سازمان ملل خواست تا شریک این جنایات نشوند.

فوزا یوسف از اعضای شورای مدیریتی کنگره‌ی ستار در مراسم خاکسپاری سه تن از شهدای ق.س.د محمد علی (برخودان قامیشلو)، عبدالحمید حسن (جان قامیشلو) و یوسف اردوغان (دمهات) سخنرانی کرد.
فوزا یوسف به توافق میان ترکیه و آمریکا در ۱۷ اکتبر و همچنین توافق میان روسیه و ترکیه در ۲۲ اکتبر اشاره کرد و گفت، " گفته می‌شود این توافق به آتش‌بس منجر شده است اما ما هر روز شهید می‌دهیم، کجاست آن آتش بسی که می‌گویند؟ توافق آتش‌بس بزرگترین دروغ است و توطئه‌ای علیه خلق‌های منطقه است".

فوزا یوسف همچنین گفت، حملات اردوغان که با همکاری کشورهای ستمگر انجام می‌شود، قتل‌عام، ظلم و پاکسازی خلق‌های منطقه است.

عضو شورای مدیریتی کنگره‌ی ستار اعلام کرد، اردوغان به سازمان ملل می‌رود تا به اشغالگری و قتل‌عام مردم منطقه مشروعیت ببخشد، بر این اساس واکنش مثبت سازمان ملل به معنی شریک شدن در قتل‌عام و پاکسازی و اشغالگری است. وی اینگونه به سخنانش ادامه داد: "در جینوساید اتنیکی علیه خلق‌های کورد، سریانی، ارمنی و ایزدی‌ها با اردوغان شریک جرم نشوید".

فوزا به کمیته‌ی بازنویسی قانون اساسی سوریه که خودمدیریتی شمال و شرق سوریه در آن شرکت داده نشده است اشاره کرد و گفت: "نمایندگان ۵ میلیون نفر از این جلسات بیرون نگه داشته شده‌اند، این هم علیه خلق ماست. ظلم است و ادامه دادن به قتل عام اردوغان است".

یوسف همچنین گفت، نمایندگان تبهکاران و راهزنان النصره و داعش در این کمیته شرکت دارند اما آنهایی که با مقاومتی باشکوه مانع از تجزیه‌ی سوریه شدند شرکت ندارند.

در مورد بیانیه‌ی اخیر رژیم سوریه فوزا یوسف گفت:" ما ۱۲ هزار شهید دادیم، برای این نبود که بر اساس خون خلقمان معامله کنیم و توافقنامه امضا کنیم، ما هزاران شهید دادیم تا به جهانیان اثبات کنیم که می‌خواهیم شرافتمندانه زندگی کنیم."

عضو شورای مدیریتی کنگره‌ی ستار فوزا یوسف در پایان سخنانش گفت، آنها آماده‌ی مذاکره با همه‌ی طرفها هستند.

شایان ذکر است که برخودان قامیشلو، جان قامیشلو و دمهات در جریان مقاومت شرف علیه حملات دولت تبهکار ترک روز ٣٠ اکتبر در مناطق تل‌تمر و گریپسی به شهادت رسیده بودند.