فوزا یوسف تصرف عفرین را خیال خام ترکیه خواند

همزمان با ورود ارتش ترکیه به ادلب، فوزا یوسف ریاست مشترک فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه اعلام کرد هر حمله احتمالی به منطقه فدرال عفرین با شکستی بزرگ همراه خواهد بود

همزمان با ورود ارتش ترکیه به ادلب، فوزا یوسف ریاست مشترک فدراسیون دمکراتیك شمال سوریه اعلام کرد هر حمله احتمالی به منطقه فدرال عفرین با شکستی بزرگ همراه خواهد بود. او گفت در صورت وقوع چنین حملەای از سوی ترکیه، مرزهای میان روژاوا و باکور برچیده خواهند شد. فوزا یوسف به مقامات آنکارا هشدار داد دچار محاسبات غلط نشوند.

 

به دنبال لشکرکشی ترکیه و گروههای افراطی وابسته به آن به ادلب و تهدید منطقەی فدرال عفرین، فوزا یوسف ریاست مشترک فدراسیون شمال سوریه گفتگویی با خبرگزاری فرات انجام داده است.

 

او با اعلام آنکه چیرگی نیروهای سوریه دمکراتیك بر داعش و آزادسازی رقا یک تحول مهم در سوریه است که می‌تواند راه را بر حل سیاسی بحران این کشور باز کند گفت شورای مردمی رقا، اداره این شهر را بر عهده خواهد داشت و ساکنین رقا سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

 

وی همچنین عملیات تندباد جزیر را مهم دانست و گفت با پاکسازی مواضع داعش در دیرالزور، مناطق شمالی و جنوبی سوریه به یکدیگر متصل می‌شود. فوزا یوسف گفت حکومت سوریه و روسیه مخالف پیشروی نیروهای سوریه دمکراتیك در این جبهه هستند اما قادر به متوقف کردن آن نیستند.

 

فوزا یوسف وارد کردن ترکیه به عملیات ادلب توسط روسیه را یک اشتباه استراتژیک خواند و گفت هیچکس نخواهد توانست کردها را در عفرین محاصره و خفه کند.

 

رئیس مشترک فدراسیون شمال سوریه هدف عملیات اشغال ادلب را حمله به عفرین دانست و گفت: "ترکیه از مدت‌ها قبل منتظر فرصتی برای حمله به عفرین بود. اردوغان گفته اجازه نخواهند داد آنچه در کوبانی روی داد در عفرین روی دهد. این نشان از ترس و اضطراب او دارد. رئیس جمهور ترکیه برای شکست مقاومت کوبانی هر کاری که می‌توانست انجام داد اما او و داعش بودند که نابود شدند. مردم قهرمان عفرین همان پیروزی را تکرار خواهند کرد و برای دفاع آمادەاند."

 

فوزا یوسف تأکید کرد اگر حملەای به عفرین صورت بگیرد، مرزهای موجود میان روژاوا و باکور برچیده خواهند شد و این دو بخش کردستان به یکدیگر ملحق می‌شوند، به ترکیه هشدار می‌دهیم که دچار اشتباه در محاسبات خود نشود.

 

وی همچنین در پاسخ به اظهارات یک مقامت دولتی سوریه که گفته بود کردها از کمک امریکا سرمست شده‌اند گفت: "شکی نیست که حکومت سوریه از قدرت سیاسی و نظامی فدراسیون شمال سوریه ناراحت است. آنها برای غصب حقوق مردم روژاوا و گرفتن حق تعیین سرنوشت از خلق‌های شمال سوریه به موضعگیری نژادپرستانه ادامه می‌دهند. اما آنچه دشمنان می‌گویند برای ما کمترین اهمیتی ندارد."