ق.س.د آمار چهل و پنجمین روز مقاومت تاریخی عفرین را منتشر کرد

ق.س.د تأکید کرده است که ارتش ترکیه و تبهکارانش،  غیرنظامیان را بصورت برنامه ریزی شده و به شیوه جمعی قتل‌عام می‌کنند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک بیلان (۴۵)امین روز مقاومت تاریخی عفرین علیه رژیم تروریستی ترکیه/تبهکاران النصره و فراری‌های داعش را منتشر کرد. ق.س.د تأکید کرده است که ارتش ترکیه و تبهکارانش،  غیرنظامیان را بصورت برنامه ریزی شده و به شیوه جمعی قتل‌عام می‌کنند

 

در گزارش روزانه این مرکز آمده است:

تلاش ارتش اشغالگر ترکیه و مزدوران آن برای پیشروی در اطراف روستای چما بخش شرا با پاسخ نیروهای ما روبرو شد و خودرو زرهی ارتش ترکیه با سرنشینان آن منهدم شد. حملات ارتش ترکیه به روستاهای ایزدی‌نشین این منطقه شامل سینکا، میدانکه و مرکز بخش شرا تا لحظه تنظیم گزارش ادامه دارد.

 

بمباران این بخش و روستاهای تابعه از هوا و زمین ادامه دارد، تعداد زیادی از ساکنان غیرنظامی از جمله زنان و کودکان به شهادت رسیدند و دهها نفر زخمی شدند. خانه‌های زیادی از سوی هواپیماهای ترکیه تخریب شده‌اند.

 

حملات زمینی و هوایی رژیم ترکیه به غیرنظامیان بخش راجو هم ادامه دارد. تعدادی از ساکنان روستاهای اکبس و بربنه به شهادت رسیدند و تعدادی دیگر زخمی شدند.

 

دولت ترکیه به حملات هوایی به خانه و مزارع غیرنظامیان بخش مابتا، روستاهای بیرمج، شیتکا و میرکان از توابع بخش بلبله و مرکز این بخش ادامه می‌دهد.