ق.س.د: از ١٧ اکتبر، ۶٨ غیرنظامی توسط دولت ترکیه به قتل رسیده‌اند

مرکز خبررسانی نیروهای سوریه دمکراتیک در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دولت ترکیه از ١٧ اکتبر به نقض‌آتش ادامه می‌دهد. بنابر اطلاعیه ق.س.د ۶٨ غیرنظامی از سوی دولت ترکیه به قتل رسیده‌اند و دست‌کم ۴٢ بار با هواپیماهای جنگی بدون سرنشین حمله انجام شده است.

اطلاعیه نیروهای سوریه دمکراتیک به این شرح است:

"ارتش اشغالگر ترک و گروهک‌های تبهکارش حملات بدون وقفه خود را با هدف اشغال خاک روژاوا و شمال سوریه ادامه می‌دهند. ارتش اشغالگر ترک از ٩ اکتبر (١٧ مهر) با پشتیابی تانک، توپ، هواپیماهای جنگی و هزاران تبهکار تجاوز به امنیت و استقرار منطقه را ادامه می‌دهد.

ارتش اشغالگر علی‌رغم توافق آتش‌بس به مناطق مورد تفاهم حملات خود را تداوم می‌بخشد. گروهک‌های تبهکار وابسته به ارتش اشغالگر ترک از ١٧ اکتبر تاکنون از شرق سریکانی و غرب گری‌سپی، با اسلحه‌های سنگین صدها بار به حمله دست زده‌اند. در نتیجه این حملات تعدادی از مبارزان نیروهای سوریه دمکراتیک، شورای نظامی سریانی و شهروندان مدنی به شهادت رسیدند؛ شمار بسیار انبوهی از ساکنان منطقه آواره شدند. نقض آتش‌بس از سوی ارتش اشغالگر ترک به حدی رسیده است که گروهک‌های تبهکار با پشتیبانی هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین (ترکیه) تعدادی روستا و بخش را اشغال کردند و عرصه اشغالگری خود را فراتر از تفاهم صورت گرفته گسترش دادند.

در این چارچوب ارتش اشغالگر ترک و گروهک‌های تبهکارش از ١٧ اکتبر:

١۴٣ بار به حمله زمینی علیه مواضع و استحکامات نیروهای ما و ارتش سوریه دست زده‌اند.

۴٢ بار با هواپیماهای جنگنده بدون سرنشین حمله کرده‌اند.

١۴٧ بار با تانک و توپ مناطق مشمول آتش‌بس و مناطق غیرنظامیان را توپباران کردند.

در نتیجه این حملات ۶٨ شهروند مدنی به شهادت رسیده و ٢١۴ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند. ارتش اشغالگر ترک با این حملات ٨٨ روستا و مزرعه‌ی خارج از منطقه مورد تفاهم را اشغال نمود و گروهک‌های تروریست خود را در آن مستقر کرد. در پی حملات اشغالگرانه به این مناطق ۶۴ هزار هم‌وطن دیگر آواره شدند که اغلب آنان را هموطنان مسیحی تشکیل می‌دهند. همچنین ۶ روستای خلق‌های آسوری – سریانی در این حملات تخلیه شدند."