ق.س.د بیلان (۴۶)مین روز مقاومت تاریخی عفرین علیه تروریست‌ها را اعلام کرد

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای نتایج درگیری‌ و مقاومت‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ی عفرین در مقابل اشغالگری دولت ترکیه را اعلام کرد.

مرکز اطلاع‌رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای نتایج درگیری‌ و مقاومت‌های ۲۴ ساعت گذشته‌ی عفرین در مقابل اشغالگری دولت ترکیه را اعلام کرد.

 

ق.س.د در این بیانیه اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته چندین منطقه و روستای کانتون عفرین هدف حملات جنگنده‌های هوایی و توپباران ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفته‌اند و درنتیجه‌ی این حملات بسیاری از شهروندان غیرنظامی کشته و یا زخمی شده‌اند.

 

متن بیانیه‌ی ق.س.د به شرح زیر می‌باشد:

با وجود اعلام آتش‌بس در سوریه بر اساس تصمیم شورای امنیت بین‌الملل، ارتش ترکیه به حملات وحشیانه‌ی خود علیه عفرین ادامه می‌دهد و تصمیمات نهادهای بین‌المللی را نادیده می‌گیرد. ارتش اشغالگر ترکیه هرنوع تکنولوژی نظامی را با هدف نابودی خلق عفرین به کار می‌برد. بنابراین نیروهای ما نیز بر اساس حق دفاع مشروع به حملات اشغالگران پاسخ می‌دهند.

 

عفرین

توپباران‌های ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش به مرکز شهر عفرین به‌منظور آواره‌کردن شهروندان غیرنظامی ادامه دارد. صبح امروز نیز دو توپ به مرکز شهر عفرین اصابت کرد و درنتیجه‌ی آن چند شهروند غیرنظامی زخمی شدند که در میان آنها کودک نیز وجود دارد.

 

شرآ

میان مبارزان ما و ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش در روستاهای منطقه‌ی شرآ درگیری‌‌هایی در جریان است. الاخصوص صبح امروز در روستای متینا درگیری سختی روی داد و همزمان جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر روستای الچیا را بمباران کردند. همچنین شب گذشته جنگنده‌های هوایی ارتش ترکیه روستاهای سینکا، میدانکی و مرکز منطقه‌ی شرآ را بمباران کردند .

 

راجو

روز گذشته تا پاسی از شب، جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه ، اطراف منطقە‌ی راجو و روستاهای اطراف آن را نیز بمباران کردند.

 

بِلبِله

شب گذشته تمام روستاهای منطقه‌ی بلبل توپباران شدند.

 

جندرس

ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکارانش مرکز منطقه‌ی جندرس و روستاهای اطراف آن، الاخصوص روستای درویش را توپباران کردند.

 

همچنین جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه مرکز منطقه‌ی جندرس را بمباران کردند. در نتیجه‌ی این حملات شهروندان غیرنظامی هدف قرار گرفتند. جسد این قربانیان که در میان آنها زنان و کودکان نیز وجود دارند هنوز در زیر آوارها به جا مانده است.

 

همچنین روستای مسکی نیز از روز گذشته تا کنون توپباران می‌شود و همزمان جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر روستای فراری را بمباران کردند. شهروندان غیرنظامی که درمیان آنها زن و کودک نیز وجود دارد قربانی این حملات بودند.

 

شیه

از شب گذشته تا صبح امروز مرکز منطقه‌ی شیه و روستاهای اطراف آن الاخصوص روستای اَرندی هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار گرفتند.

 

مباتا

جنگنده‌های هوایی ارتش اشغالگر ترکیه روستاهای بریمجه ، میرکان و شیکتا را بمباران و توپباران کردند.