ق.س.د: حملات دولت ترکیه به سریکانی ادامه دارد

مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک اعلام کرد، حملات دولت اشغالگر ترکیه و تبهکارانش ادامه دارد و نتایج روز یازدهم حملات را مشخص کرد.

   ق.س.د اعلام کرد علی رغم اعلام آتش بس، دولت ترکیه با جنگنده‌هایش و توپهای دوربرد سریکانی را هدف قرار می‌دهد. در نتیجه‌ی این درگیریها ۱۶ مبارز شهید و ۳ مبارز نیز زخمی شدند.

   در بیانیه ی ق.س.د آمده است:

"سریکانی

​​​​​​​   در ۱۲مین روز حملات اشغالگرانه ی ترکیه و تبهکارانش به مناطق شمال و شرق سوریه، آتش بس توسط دولت ترکیه و تبهکارانش نقض می‌شود. مرکز اطلاع رسانی نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک آمار جنگ و مقاوت ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد.

   علی‌رغم آنکه آتش بس اعلام شده است و نیروهایمان به آن عمل می‌کنند، اما ارتش اشغالگر ترکیه و گروههای تبهکار وابسته به آنها به حملاتشان ادامه می‌دهند، روستاهای سریکانی را بمباران کرده و از اطراف تعداد زیادی نیرو و اسلحه به منطقه‌ی آتش‌بس آورده شده است، در اطراف روستای حبش و شکریه گروههای تروریست تلاش کردند به مواضع نیروهایمان حمله کنند، در مناطق دیگر نیز با اسلحه‌ی سنگین مواضع نیروهایمان را توپ‌باران کردند و تلاش کردند با زره‌پوش پیشروی کنند.

   نیروهای ما نیز در چهارچوب دفاع روا پاسخ حملات تبهکاران را دادند و در آن مناطق جنگ روی داد و تلاش تبهکاران برای پیشروی ناکام ماند و آنها را مجبور به عقب نشینی کردند. پس از شکست تبهکاران ارتش ترکیه با سلاح سنگین آن مناطق را توپ باران کردند.

   علی رغم آنکه نیروهایمان به آتش‌بس پایبند بوده‌اند، اما دولت اشغالگر ترکیه در اطراف روستاهای تل خنزیر و علوک نیروهایش را پخش کرده است، همچنین تعداد زیادی از تبهکاران نیز در این مناطق با هدف حمله پخش شده‌اند.

   در نتیجه‌ی حملات وحشیانه‌ی ارتش اشغالگر ترکیه ۱۶ مبارز ما شهید و ۳ مبارز نیز مجروح شدند."