ق.س.د: در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ نظامی و تبهکار ترکیه کشته شده‌اند

مرکز مطبوعات نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی نتیجه‌ی درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در عفرین را اعلام کرد

مرکز مطبوعات نیروهای سوریه‌ی دمکراتیک ـ ق.س.د با انتشار بیانیه‌ای کتبی نتیجه‌ی درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در عفرین را اعلام کرد

 

ق.س.د در این بیانیه عنوان کرده که مبارزان در مناطق راجو و شِرا دست‌کم ۴۰ نظامی و تبهکار ارتش ترکیه را به هلاکت رسانده‌اند، همچنین در روستای دِرسیوان نیز یک تانک را منهدم کرده‌اند و دو خودروی زرهی از نوع بی‌ام‌بی منفجر شده‌اند.

 

جزئیات بیانیه‌ی ق.س.د به شرح زیر است: 

 

شهر عفرین
روز گذشته همزمان با ورود تعدادی از شهروندان اهل حلب به عفرین، ارتش اشغالگر ترکیه و تبهکاران وابسته به آن حملات هوایی خود علیه منطقه را افزایش داده و هشت گلوله توپ را به محله‌های محمودیه و اشرفیه شلیک کردند. این توپباران‌ها تا ساعت ۱۲ ادامه داشت. اشغالگران روستای کِفِرشیله و اطراف آن را تا پاسی از شب با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند.

 

شیا
میان مبارزان ما و اشغالگران در اطراف روستای هکیچه و مَروانیه درگیری روی داد و اشغالگران همزمان اطراف منطقه‌ی درگیری را با جنگنده‌های هوایی و تانک توپباران کردند. این درگیری از ساعت ۱۵ روز گذشته آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه یافت. 

 

عرصه‌ی درگیری‌ها در ساعت ۱۹ به روستاهای سِناره و آنکله نیز گسترش یافته و همزمان جنگنده‌های هوایی بمباران‌های خود علیه این روستاها را نیز افزایش دادند. 

 

ارتش ترکیه و تبهکارانش ساعت ۵ صبح امروز، حملات خود علیه روستای هکیچه را ادامه داده و با تانک این روستا و اطراف آن را توپباران کردن. 

 

شِرآ
تمام روستاهای منطقه مستقیما هدف حملات هوایی ارتش اشغالگر ترکیه قرار گرفتند، بیشتر توپباران‌ها علیه روستای اِلکی، گورستان شهید رفیق و روستای مِتینا انجام گرفت. توپباران‌ها تا ساعت ۲۳ روز گذشته ادامه داشت.

 

اشغالگران ساعت ۵ صبح امروز روستاهای ایکدام، شیمشیک، عرب‌ویران و دِرسیوان را توپباران کرده و همزمان گردش جنگده‌های هوایی بر فراز آسمان این روستاها ادامه یافت. 

 

مبارزان ما در جریان درگیری‌های روستای دِرسیوان یک تانک و دو خودروی زرهی را منهدم کردند. مبارزان همچنین اعلام کردند که دستکم ۲۰ نظامی و تبهکار ترکیه کشته شدند.

 

راجو
روز گذشته ساعت ۱۵ میان مبارزان ما و اشغالگران در روستای هُپکا درگیری روی داد و این درگیری‌ها تا پاسی از شب ادامه داشت. بر اساس گزارشی که مبارزان ما درستی آن را تایید کردند در این درگیری‌ها نزدیک ۲۰ نظامی و تبهکار ترکیه کشته شدند. 
ارتش اشغالگر ترکیه امروز از ساعت ۱۰ با سلاح‌های سنگین روستاهای منطقه را توپباران کردند.

 

مابِتا
میان مبارزان ما و اشغالگران در اطراف روستای هِبو درگیری روی داد. 

 

بِلبِله
ارتش اشغالگر ترکیه امروز ساعت ۱۰ با سلاح‌های سنگین روستاهای منطقه را توپباران کرد. این توپباران‌ها بیشتر روستاهای یوگا، قِستل‌چولاقا، قستل‌خدریه، شرقیه و باخچه را هدف قرار دادند. در نزدیکی این مناطق نیز میان مبارزان ما و اشغالگران درگیری سختی روی داد.