ق.س.د در واکنش به سکوت ائتلاف بین‌المللی در قبال حملات رژیم ترک، کارزار گردباد جزیر را متوقف کرد

​​​​​​​ق.س.د اعلام کرده است که پس از حملات رژیم اشغالگر ترک به شمال و شرق سوریه، آنان عملیات خود علیه تبهکاران داعش در دیرالزور را متوقف کرده‌اند

آخرین مرحله کارزار گردباد جزیر که از ١٠ سپتامبر ٢٠١٨ آگاز شده با حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در شرق فرات تا امروز ادامه یافت. هدف این کارزار آزادسازی تمام منطقه تحت اشغال داعش در شرق رود فرات بود.

 

پس از حملات دو روز گذشته رژیم ترک به شمال سوریه، عصر امروز نیروهای ق.س.د در بیانیه‌ای اعلام کردند که در مقابل حمله دولت ترک به کوبانی و گرسپی آنان کارزار خود را در دیرالزور متوقف کرده‌اند.

 

ق.س.د در این بیانیه اعلام کرده است که در برابر حملات رژیم ترک به شمال و شرق سوریه ساکت نخواهند بود و از نیروهای ائتلاف خواست تا موضع خویش را نسبت به حملات دولت ترک آشكارا اعلام کنند. ق.س.د افزوده است که حملات ترکیه در حمایت از داعش صورت می‌گیرند.

 

لازم به ذکر است که خبرگزاری هاوار ساعاتی پیش تصاویر حمله ارتش غاصب ترک به روستاهای کوبانی را منتشر کرد. رژیم ترک صبح چهارشنبه روستاهای سلیم، آشمه و کورعلی در شرق کوبانی را هدف حملات توپخانه و تانک قرار داد. طبق گزارش منابع بیمارستانی در این حملات چند شهروند غیرنظامی زخمی شده‌اند.